خبرگزاری کار ایران

ضرورت بی خطر سازی زباله‌های عفونی مطب پزشکان و بیمارستان های سمنان قبل از دفع

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۷۹۳۹

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تاکید بر اینکه مکانیزم جمع آوری و دفع زباله های عفونی و بیمارستانی با زباله های عادی تفاوت دارد، بیان کرد: زباله های عفونی مطب ها، کلینیک های خصوصی و بیمارستان های دولتی باید اول بی خطر و تبدیل به زباله عادی و سپس دفع شوند.

به گزارش ایلنا از سمنان، محمد حمیدی در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان گفت: نظارت بر بی خطرسازی پسماندهای عفونی، صنعتی و تفکیک زباله های شهری در استان انجام می شود.

وی افزود: زندگی صنعتی مواردی همچون لزوم مدیریت رعایت موارد بهداشتی، جمع آوری و دفع اصولی پسماندها و جلوگیری از مضرات بهداشتی زباله های شهری را در پی دارد.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: مصوب شد که در اولویت اول بتوانیم سایت مدیریت پسماند و دفع زباله چهار شهر بزرگ استان شامل سمنان، شاهرود، دامغان و گرمسار را بر طبق استاندارد های لازم ساماندهی کنیم.

حمیدی اظهار کرد: سمنان و شاهرود که دارای سازمان مدیریت پسماند هستند انتظار داریم این دو شهرستان با دارا بودن ساختار مدیریت پسماند قانونی و اصولی؛ دراین امر پیشرو باشند.

وی ادامه داد: مکانیزم جمع آوری و دفع زباله های عفونی و بیمارستانی با زباله های عادی تفاوت دارد؛ زباله های عفونی مطب ها، کلینیک های خصوصی و بیمارستان های دولتی باید اول بی خطر و تبدیل به زباله عادی و بعد دفع شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان افزود: پسماندهای بیمارستان های دولتی با مدیریت دانشگاه علوم پزشکی سمنان و شاهرود توسط دستگاه های موجود در بیمارستان ها بی خطر و دفع می شود.

وی اضافه کرد: سازمان نظام پزشکی در شهر سمنان در خصوص پسماند عفونی مطب های پزشکی و بخش خصوصی طی قراردادی که با شهرداری دارد این زباله ها را جداگانه جمع آوری، بی خطر و دفع می کند.

معاون استاندار سمنان گفت: برای اجرای این امر در دو شهرستان شاهرود و دامغان نیز مصوب شد تا با مشارکت سازمان نظام پزشکی استان، تصمیمات لازم در خصوص پسماندهای بخش خصوصی این شهرستان ها گرفته شود.

حمیدی یادآور شد: درحوزه جمع آوری و دفع پسماند های صنعتی نیز شهرک صنعتی اقدامات خوبی تاکنون انجام داده و در ادامه نیز موظف است تا ساز و کار خود را در این خصوص ارائه دهد تا استان از منظر پسماندهای صنعتی هم آسیب جامع نداشته باشد.

وی افزود: شهرداری ها در مناطق شهری سطل‌های زباله مخصوصی را برای زباله های خشک و قابل بازیافت قراردهند که مردم از همان ابتدا بتوانند زباله ها را تفکیک کنند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز