خبرگزاری کار ایران

تولید و جمع آوری روزانه 50 تُن زباله در استان سمنان

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۲۳۸۷

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: بر اساس گزارش ها روزانه به طور متوسط حدود ۵۰ تُن زباله در سطح استان تولید و جمع آوری می شود که نیاز است این زباله ها با راهکاری مناسب دفع، تجزیه، ساماندهی و یا بازیافت شوند.

به گزارش ایلنا از سمنان، جعفر شریفی نژاد بیان کرد: ضرورت دارد به منظور ساماندهی امور در حوزه آلایندگی ها و پیشگیری از ورود به بحث اضطرار در این‌ حوزه، نقشه راه مشخص و زمان‌بندی شده برای استان ارائه شود.

وی افزود: منابع آبی، خاکی، ریزگردها و سایر موارد در حوزه آلایندگی، مواردی است که در فضای حاکم بر زندگی تاثیر گذار هستند و ما باید برای ساماندهی امور در این حوزه، از تجارب موفق بهره مناسب را ببریم.

معاون استاندار سمنان تصریح کرد: اعتبارات خاص و ویژه ای در حوزه ساماندگی مباحث مرتبط با آلایندگی ها اختصاص می یابد که لازم است بر اساس نقشه راه زمانبندی شده و شاخص نُرم جمعیتی استان، از این مهم استفاده ویژه کنیم.

وی اظهار کرد: در بحث بهره برداری‌ها بسیار اهمیت دارد نظارت توسط سازمان ‌محیط زیست و دستگاه‌های نظارتی افزایش یابد تا حداقل موارد و مسائل زیست محیطی را در این حوزه شاهد باشیم.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: بهسازی ناوگان حمل و نقل، نصب و راه اندازی سامانه‌های پالایش آلایندگی و بروز رسانی سیستم‌ها و احتراق در تمامی حوزه‌های صنعتی و غیرصنعتی، از جمله مواردی است که می تواند در بحث ساماندهی و مدیریت امور در جلوگیری از بروز آلایندگی ها تاثیر شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: اضطرار به معنای واقعی کلمه در بحث آلایندگی در استان سمنان وجود ندارد ، با این وجود لازم است تمامی دستگاه های متولی امر محیط زیست و همچنین دستگاه های نظارتی آمادگی کامل را داشته و با تدوین نقشه راه مشخص ورود کنند تا درآینده با موارد خاص و اضطرار مواجه نشویم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز