خبرگزاری کار ایران

مسئول شوراهای اسلامی کار استان سمنان:

اصول ایمنی کار در معادن نمک سمنان رعایت نمی‌شوند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۴۰۸

چکیده: «اصول ایمنی و حفاظت فنی کار در معادن نمکی که داخل کوه قراردارند جدی گرفته نمی‌شود. / تعداد کارگران شاغل در این معادن کمتر از حداقل تعیین شده در قانون کار است. / به دلیل کمبود بازرس بازبینی از این معادن ممکن است تا دو سال طول بکشد».

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان سمنان از رعایت نشدن اصول ایمنی و حفاظت فنی در برخی معادن نمک این استان خبر داد.

«علیرضا برهانی» با اعلام این مطلب به ایلنا گفت: بیشتر معادن نمک استان سمنان در روی زمین قرار دارند و عملیات استخراج نمک از آن‌ها در فضای باز انجام می‌گیرد.

وی بابیان اینکه در استان سمنان تنها تعداد معدودی از معادن سنگ نمک در دل کوه قرار قرار دارند، افزود: در این معادن نیز عملیات استخراج از طریق تونل‌های روز زمینی انجام می‌شود.

مسئول کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار استان سمنان با تاکید براینکه در بیشتر معادن نمکی که در دل کوه قرار دارند، عملیات استخراج نمک بدون رعایت الزامات ایمنی و حفاظت فنی انجام می‌شود، دلیل بی‌توجهی به الزارمات ایمنی و حفاظت فنی را پایین بودن تعداد کارگران شاغل در این معادن دانست.

برهانی با یادآوری اینکه قانون کار تنها بر تشکیل کمیته ایمنی و حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر تاکید دارد، گفت: از آنجا که در معادن مورد اشاره میانگین تعداد کارگران شاغل ۱۵ نفر بوده و این عدد کمتر از حد نصاب قانونی است بنابراین کمیته‌ای برای نظارت بر رعایت نکاتی ایمنی و حفاظت فنی وجود ندارد.

به گفته این مقام کارگری هرچند تا این لحظه گزارش مشخصی از بروز حوادثدر این معادن ثبت نشده است اما به دلیل الزامی نبودن رعایت نکایت ایمنی کارگران شاغل در این معادن هرلحظه ممکن است بر اثر ریزش تونل‌های استخراج در درون معدن گرفتار شوند.

برهانی افزود: هرچند بازرسان کار و تامین اجتماعی در بازدید‌های دوره‌ای خود رعایت نکات ایمنی را به کارفرمایان معدنچی یادراور می‌شوند اما به دلیل نبود نیروی انسانی کافی در بخش بازرسی و شمار زیاد کارگاه‌ها بطور معمول باربینی مجدد کارخانه حداقل دو سال زمان می‌برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز