خبرگزاری کار ایران

پی‌گیری خبر /

خلیلی: آتش‌سوزی در خودرو حامل کارگران چاه‌گز، حادثه شغلی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۷۱۳

چکیده: وقتی کارفرما حاضر نیست هزینه ایمنی سرویس رفت و آمد کارگران قراردادی خود را بدهد، طبیعی است که کارگران معدن چاه گز از ترس اخراج شدن نسبت به وضع موجود سکوت کنند.

مسئول کانون شوراهای اسلامی کار استان یزد در واکنش به آتش‌سوزی روز گذشته در خودرو حامل کارگران شیفت شب معدن چاه‌گز، گفت: کارگران مناطق محرومی همچون معدن چاه‌گز به دلیل نیاز مالی مجبورند با هر شرایطی کار کنند.

«محمدحسین خلیلی» با اشاره به ماده ۱۵۲ قانون کار به ایلنا گفت: اگر پیمانکار این معدن به جای مینی‌بوس فاقد بخاری، از وسیله نقلیه مناسبی برای جابجایی این کارگران استفاده می کرد، حادثه روز گذشته هرگز رخ نمی‌داد.

وی با یادآوری اینکه مطابق قانون کار سرویس رفت و آمد کارگران بخشی از محیط کار آنها تلقی می‌شود، گفت: وقتی کارفرما حاضر نیست هزینه ایمنی سرویس رفت و آمد کارگران را بدهد، طبیعی است که کارگران معدن چاه گز از ترس اخراج شدن نسبت به وضع موجود سکوت کنند.

وی گفت: پیمانکار معدن حاضر نیست هزینه کرایه یک مینی بوس مجهز به بخاری و حداقل امکانات رفاهی را بپردازد و در نتیجه کارگران مجبورند تا از وسایل نقیله معیوب و فرسوده‌ای که متعلق به اهالی منطقه است برای تردد خود استفاده کنند.

وی در تشریح محرومیت منطقه چاه‌گز و شهر به‌آباد گفت: در حالی که بخش قابل توجهی از اهالی به‌آباد را کارگران شاغل در معادن اطراف تشکیل می‌دهند، در این شهر تا دو ماه پیش حتی یک شعبه تامین اجتماعی وجود نداشت و در نتیجه بیشتر اهالی این شهر کارگر نشین مجبور بودند تا برای پیگیری امور بیمه‌ای خود به شعب تامین اجتماعی شهر بافق مراجعه کنند.

وی افزود: در چنین اوضاعی طبیعی است که کارگران این منطقه حاضر شوند با هر شرایطی تن به کار دهند.

خلیلی تصریح کرد: این وظیفه دولت است که با نظارت و محرومیت زدایی از مناطقی همچون شهر کارگرنشین به‌آباد، استاندارهایی زندگی و شغلی ساکنین منطقه را ارتقا دهد.

گفتنی است، روز گذشته بر اثر انفجار گاز پیک نیکی در خودرو حامل کارگران شیفت شب معدن چاه گز، ۶ کارگر مصدوم شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز