خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال‌احمر:

هیچ پوشش بیمه‌ای برای خدمات توانبخشی وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۰۸۹

در حالی هیچ پوشش بیمه‌ای برای خدمات توانبخشی وجود ندارد که بیماران نیازمند خدمات توانبخشی در مواردی تا پایان عمر باید از این خدمات استفاده کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال‌احمر با اعلام راه‌اندازی قطب‌های ارتوپدی فنی توانبخشی در کشور، گفت: با راه‌اندازی این قطب‌ها ارائه خدمات افزایش یافته و استان‌های بیشتری زیر پوشش خدمات توانبخشی خواهند رفت.

به گزارش ایلنا، سیدرضا رئیس کرمی با اشاره به فعالیت مراکز خدمات ارتوپدی فنی جمعیت هلال احمر در ۲۰ استان کشور، گفت: برنامه هایی برای گسترش این مراکز در سطح کشور وجود دارد که از جمله آن ایجاد قطب های ارتوپدی فنی توانبخشی در بخش های مختلف کشور است.

رئیس کرمی با اشاره به این که در مواردی که نیاز به تجهیزات بیشتر برای خدمات کامل تر به مورد نیاز مردم است، برنامه هایی در دست اجرا داریم، گفت: بر این اساس در صددیم تا در استان هایی که از نظر حجم بیماران و نحوه دسترسی امکانات خوبی وجود ندارد، خدمات سیار توانبخشی ارائه دهیم.

وی توضیح داد: بر این اساس با استفاده از تجهیزات سیاری که امکان استفاده از آنها در مکان های مختلف وجود داشته باشد به پوشش درمانی بپردازیم.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: همه نهادهای درگیر در موضوع توانبخشی از جمله وزارت بهداشت، سازمان های بیمه گر، بهزیستی و هلال احمر باید در کنار یکدیگر همکاری و همراهی داشته باشند و هر کدام از آنها میزانی از هزینه های خدمات توانبخشی را پوشش دهند تا به تدریج ضرورت پوشش بیمه ای آن نهادینه شود.

وی با اشاره به این که هم اکنون هیچ پوشش بیمه ای برای خدمات توانبخشی وجود ندارد، افزود: این در حالی است که بیماران نیازمند خدمات توانبخشی در مواردی تا پایان عمر باید از این خدمات استفاده کنند.

رئیس کرمی با بیان این که هم اکنون بیشتر وسایل توانبخشی که در هلال احمر برای بیماران ساخته می شود، براساس قیمت تمام شده هزینه نیروی انسانی محاسبه می شود، گفت: اما همین کمترین قیمت ممکن نیز، برای بعضی بیماران زیاد است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز