خبرگزاری کار ایران

راه‌اندازی مرکز سلول درمانی هلال احمر

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۴۱۰

سلول درمانی فناوری جدیدی در حوزه سلامت بشری است که از توانایی در ایجاد و یا استفاده از ظرفیت‌های خودترمیمی ذاتی بدن انسان برخوردار است.

مرکز سلول درمانی و پزشکی ترمیمی جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با هدف توسعه روش‌های درمانی با رویکرد ترمیمی برای بیماری‌های مزمن و تخریبی چون اختلالات اسکلتی، عضلانی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایلنا، سلول درمانی فنآوری جدیدی در حوزه سلامت بشری است که از توانایی در ایجاد و یا استفاده از ظرفیت های خودترمیمی ذاتی بدن انسان برخوردار است.

در این شیوه با استفاده از سلول های تولید کننده ملائوسیت که از خود بیمار و در نواحی سالم وی تهیه می شود، می توان نواحی بدون رنگدانه را ترمیم کرد.

روش های درمانی فعلی بیماری های مزمن و سایر امراض تخریبی(وابسته به سن) جنبه موقتی و تسکینی داشته و نتیجه ادامه چنین روندی افزایش مستمر بار هزینه های تحمیل شده بر نظام سلامت به دنبال افزایش سن جمعیت خواهد بود.

توسعه روش سلول درمانی علاوه بر کاهش هزینه بر افزایش عمر، ارتقای سلامت و کیفیت زندگی بیماران کمک شایان توجهی می‌کند.

قرار است فردا(سه شنبه) طی مراسمی در هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و رییس جمعیت هلال احمر مرکز سلول درمانی مزبور افتتاح شود.

هدف عمده از تاسیس این مرکز ارایه خدمات درمانی به عموم بیماران با کمترین هزینه ممکن و بهترین کیفیت درمانی است و در مرحله نخست راه اندازی این مرکز خدمات درمانی به بیماران مبتلا به برص(وییتلیگو) و در مرحله بعد به بیماران مبتلا به آرتروز زانو(استنو آرتریت) ارایه می گردد.

با استفاده از فناوری سلول درمانی می توان درصد قابل توجهی از بیمارانی را که به درمان های رایج پاسخ نمی‌دهند، درمان شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز