خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در همایش روز ملی دامپزشکی؛

نباید معیشت تولیدکنندگان مانع نظارت درست آنها شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۰۳

لازم است افرادی جهت نظارت بر کشتار‌گاه‌ها، مراکز دامی و مراکز تولید مواد غذایی به کار گرفته شوند / برای رسیدن به سلامت جامعه باید نگاه سیاستمداران و دولت، دامداران و مردم به جامعه دامپزشکی تغییر یابد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه وزارت بهداشت برای حذف روغن پالم از مواد لبنی توقع همکاری بیشتری از سوی جامعه دامپزشکی و تولید کنندگان فرآورده‌های لبنی داشت، بر حذف باقیمانده سموم و ذخایر آنتی بیوتیکی از مواد گوشتی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، سید حسن هاشمی در همایش روز ملی دامپزشکی، بر توجه بیش از پیش به دامپزشکی و دامپزشک در کشور تاکید کرد و گفت: برای رسیدن به سلامت جامعه باید نگاه سیاستمداران و دولت، دامداران و مردم به جامعه دامپزشکی تغییر یابد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر نظارت بر کشتارگاه‌ها، مراکز دامی و تولید بخش مواد غذایی بر عهده خود تولید کنندگان است، افزود: باید بخش نظارت و تولید دو قسمت جدا از هم باشند تا نظارت‌ها بهتر صورت گیرد که لازم است دولت و مجلس جهت جداسازی این دو بخش از هم، حمایت‌های لازم را داشته باشند.

وزیر بهداشت ادامه داد: نباید معیشت تولیدکنندگان مانع نظارت درست آنها شود، بنابراین لازم است افرادی جهت نظارت بر کشتار‌گاه‌ها، مراکز دامی و مراکز تولید مواد غذایی به کار گرفته شوند.

هاشمی با اشاره به وجود بیماریهای مشترک انسان و دام و تغییر سیمای بیماری‌ها، گفت: باید همکاریهای بین بخشی میان پزشکان و دامپزشکان نسبت به گذشته پررنگ‌تر شود تا بتوانیم این نوع بیماری‌ها را کنترل و ریشه کن کنیم.

وی همچنین بیشترین عامل مرگ و میر در افراد جامعه را تغییر در سبک زندگی آنان بیان کرد و گفت: دامداران، تولیدکنندگان مواد غذایی و دامپزشکان با اصلاح تغذیه دام و اصلاح تولید مواد غذایی می‌توانند در پیشگیری از ابتلا به برخی بیماری‌ها نقش ویزه‌ای داشته باشند.

هاشمی در ادامه با اشاره به اینکه وزارت بهداشت برای حذف روغن پالم موجود در برخی از مواد لبنی توقع همکاری و حمایت‌های بیشتری از سوی جامعه دامپزشکی و تولید کنندگان در این بخش را داشت، افزود: انتظار وزارت بهداشت حمایت موثر‌تر تولیدکنندگان موادغذایی و پروتئینی از سلامت مردم است و لازم است باقیمانده سموم و ذخایر آنتی بیوتیکی در برخی از مواد گوشتی حذف شود.

وزیر بهداشت همچنین بر ضرورت تحقیق و پژوهش در علم دامپزشکی تاکید کرد و گفت: برای اینکه جامعه دامپزشکی بخواهد به رشد بیشتری برسد باید در محیط‌های علمی و آکادمی نقش ویژه و موثرتری را ایفا کند.

وزیر بهداشت در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن ابراز خشنودی از اینکه دولت، سلامت را به عنوان یکی از مهمترین اولویت‌ها در دستور کار خود قرار داده است، افزود: این فرصت خوبی است تا وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی به منظور کاهش و رفع برخی از مشکلات مردم در حوزه امنیت غذایی، تعامل بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به همکاری‌های اثر بخش میان سازمان ملی استاندارد، وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی، گفت: هر چقدر این همکاری‌ها عمیق‌تر و بیشتر شود، باعثافزایش امنیت غذایی، ارتقاء سلامت افراد جامعه، کاهش بار بیماری‌ها و افزایش طول عمر افراد خواهد شد.

هاشمی در پایان از آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری و حمایت از دامپزشکان و وزارت جهاد کشاورزی در قالب طرح تحول نظام سلامت خبر داد و گفت: از آنجا که وزارت بهداشت و وزارت جهاد کشاورزی دو دستگاه مرتبط با یکدیگر هستند و ماموریتهای مشترکی دارند، وزارت بهداشت از هیچ همکاری و همراهی در جهت موثر‌تر و بهتر شدن فعالیتهای این وزارتخانه دریغ نخواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز