خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره سلامت شهرداری تهران خبر داد:

تشکیل ۲۲ دهکده سلامت در مناطق ۲۲ گانه تهران

کد خبر : ۱۵۹۲۰۰

«این پایگاه‌ها و دهکده‌های سلامت در پارک‌ها و اماکن مختلف همانند پارک لاله، برج میلاد و فرهنگسرای خاوران ایجاد می‌شود.»

رئیس اداره سلامت شهرداری تهران از تشکیل ۲۲ دهکده سلامت و پایگاه‌ ویژه در تمامی مناطق ۲۲ گانه تهران در هفته سلامت خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی امیری در نشست خبری هفته سلامت که صبح امروز در وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد، با اشاره به اینکه با همکاری سایر سازمان‌ها به ویژه وزارت بهداشت در همه مناطق ۲۲ گانه تهران دهکده سلامت و پایگاه ویژه داریم، گفت: این پایگاه‌ها و دهکده‌های سلامت در پارک‌ها و اماکن مختلف همانند پارک لاله، برج میلاد و فرهنگسرای خاوران ایجاد می‌شود.

امیری تصریح کرد: در هر پایگاه ۳۰ غرفه وجود دارد اما در برخی پایگاه‌ها مانند برج میلاد ۷۰ غرفه وجود دارد که در این غرفه‌ها خدمات رایگان به تمامی شهروندان ارائه می‌شود.

وی به سایر برنامه‌های شهرداری تهران در هفته سلامت اشاره کرد و افزود: پیش بینی می‌شود حدود دو هزار کلاس سلامت با موضوع روز شمار هفته سلامت در خانه‌های سلامت برگزار شود.

رئیس اداره سلامت شهرداری تهران ادامه داد به رغم تشکیل این پایگاه‌ها حدود ۴۵۰ ایستگاه فرعی سلامت نیز در خانه‌های سلامت مساجد و پارک‌ها ایجاد خواهد شد که در آن‌ها خدمات اندازه گیری قند خون، و فشار خون و مشاوره‌های پزشکی ارائه می‌شود.

رئیس اداره سلامت شهرداری تهران از برگزاری ۲۵۰ تور سلامت در هفته سلامت خبر داد و افزود: این تورهای سلامت صرفا تفریحی نیست بلکه از تورهای آموزشی محسوب می‌شود.

امیری با اشاره به اینکه دویست جشنواره محلی نیز در هفته سلامت برگزار خواهد شد گفت: در این هفته ۵۰۰ هزار نسخه اقلام آموزشی توزیع خواهد شد.

امیری با اشاره به اینکه بزرگ‌ترین ویزیت پزشکی به صورت عمومی در منطقه ۱۸ انجام خواهد شد افزود: این اقدام در روز ششم هفته سلامت از ساعت ۳ تا ۵ بعدازظهر صورت خواهد گرفت و به مردم خدمات رایگان سلامت ارائه می‌شود.

رئیس اداره سلامت شهرداری تهران پخت یک کیک سالم ده طبقه را از دیگر برنامه‌های شهرداری در هفته سلامت عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز