خبرگزاری کار ایران

درگفت‌وگو با ایلنا تشریح شد؛

تمهیدات هلال احمر برای خدمت رسانی به زائران امام رضا

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۰۷۸

خط ۱۱۲ جایگزین خط ۱۴۷ شده است و هر لحظه که مردم درهرمنطقه‌ای دچار مشکل شده‌اند می‌توانند با این شماره تماس بگیرند تا امداد گران جمعیت هلال احمر به آن‌ها امداد رسانی کنند.

ایلنا: سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ‌برنامه های این سازمان را برای خدمت رسانی به زائران امام رضا اعلام(ع) کرد.

حسین درخشان درگفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شروع اقدامات هلال احمر با آغاز طرح زمستانه از۲۰آذر گفت: هر سال سه طرح اصلی؛ ‌نوروزی، زمستانه و تابستانه داریم که متناسب با آن پست‌ها، پایگاه‌ها و منابع نیروی انسانیمان را تقویت می‌کنیم.

درخشان تصریح کرد: ۱۱۴۶ پایگاه ثابت و موقت داریم که ۴۷۸ پایگاه ثابت و ۶۰۸ پایگاه موقت و سیار است.

سخنگوی امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه۲۰۱۶ نفر نیروی عملیاتی تا این لحظه به کارگیری کرده‌ایم، افزود: ۳۲۶۳ دستگاه خودرو عملیاتی شامل آمبولانس، خودور نجات، خودورهای فرماندهی ارتباطات به کارگیری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین ۱۲۵ دستگاه موتورسکیلت آمبولانسی به همراه ۴۴۰ موتورسیکلت امدادی و ۱۷ فروند بالگرد در ۱۲ پایگاه امدادی هوایی کشوربرای ارائه خدمات اختصاص داده‌ایم.

وی از ایجاد ۴۰ هزار نفر ظرفیت اسکان اضطراری خبر داد و افزود: به اندازه ۸۰ هزار نفر نیز بسته غذایی اضطراری در نظرگرفته‌ایم که اگر مردم در برف و کولاک ماندند بتوانیم به آن‌ها امداد رسانی کنیم.

درخشان با اشاره به اینکه نسبت به سال گذشته تقریبا ۱۲ و نیم درصد رشد داشته‌ایم، افزود: بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد از اولویت‌های امداد ونجات ما مربوط به عملیات جاده‌ای است و در این ایام عملیات‌های مثل برف و کولاک در اولویت بوده‌اند.

وی با اشاره به زائرانی که پیاده به سمت حرم مطهر امام رضا(ع) می‌روند، گفت: برای این ایام طرح ویژه‌ای داریم و ۱۸۸ پست و پایگاه در این مسیر‌ها راه اندازی کرده‌ایم.

درخشان تصریح کرد: تا ۲۸ صفر حدود ۷۰۰ نفر نیروی عملیاتی به توانمان اضافه کرده‌ایم و ۱۲۶ خودرو عملیاتی در محور تهران مشهد و محورهای منتهی به مشهد و همچنین ۳ فروند بالگرد در این مسیر مستقرکرده ایم.

سخنگوی امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه همچنین ظرفیتهایی برای اسکان زائران با همکاری سایر دستگاه‌های متولی این بخش ایجاد کرده‌ایم، افزود: تا این لحظه تقریبا۱۹۹۰۰ نفر از زائران را امداد رسانی کرده‌ایم که این امداد شامل اسکان و همچنین رسیدگی به افرادی است که در مسیر آسیب دیده‌اند که یا به صورت سر پایی مداوا می‌شوند و یا حتی مواردی از جمله ۳۸ نفر بوده‌اند که به مرکز درمانی منتقل شده‌اند.

درخشان افزود: محور‌های ۹ استان خراسان شمالی جنوبی، سمنان، تهران، به همراه پشتیبانی استانهای سیستان و بلوچستان، یزد، هرمزگان، گلستان و کرمان در میزبان زائران هستند و تمهیداتی برای خدمت رسانی هرچه بیشتر به زائران اندیشیده شده است و سازمان امداد ونجات کشور هم به عنوان پشتیبان، آنها را حمایت می‌کند.

وی در خاتمه از راه اندازی خط اضطراری هلال احمر به شماره ۱۱۲ خبر داد و افزود: خط ۱۱۲ جایگزین خط ۱۴۷ شده است و هر لحظه که مردم درهرمنطقه‌ای دچار مشکل شده‌اند می‌توانند با این شماره تماس بگیرند تا امداد گران جمعیت هلال احمر به آن‌ها امداد رسانی کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز