خبرگزاری کار ایران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی درگفت وگو با ایلنا:

بیماران صرع از پوشش بهزیستی خارج شده اند

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۰۷۶

بیمار صرعی بیمار است و نه معلول و نیاز به دارو دارد که وزارت بهداشت موظف است داروی این بیماران را تأمین کند. / بیمارانی صرعی که قبلا تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند، همچنان تحت پوشش قرار دارند.

ایلنا: معاون توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: بیماران صرعی از اردیبهشت سال گذشته دیگر جز معلولان محسوب نمی‌شوند و ما از ورودشان جلوگیری کردیم.

یحیی سخنگویی در گفتگو با خبر نگار ایلنا گفت: متأسفانه یک سری افراد اعم از اینکه مسئول باشند یا نباشند فرق بین بیماری و معلولیت را تشخیص نمی‌دهند.

وی یاد آور شد: شاید تا یک سال پیش بیماران‌ ام اس را در سازمان بهزیستی راه نمی‌دادند و بیماران صرعی را به عنوان معلول وارد سازمان بهزیستی می‌کردند.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی خاطر نشان کرد: اما تغییری که دادیم این بود از ورود بیماران صرعی جلوگیری کردیم چرا که بیمار صرعی بیمار است و نه معلول و نیاز به دارو دارد که وزارت بهداشت موظف است داروی این بیماران را تأمین کند.

سخنگویی به نحوه تحت پوشش قرار گرفتن بیماران‌ ام اسی اشاره کرد و افزود: از زمانی که حملات‌ ام اس به بیمار دست داد و علایم حسی و حرکتی در این بیماران مشاهده شد جز جامعه هدف معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی خواهند بود و ما موظف هستیم خدمات توانبخشی مورد نیاز را به آن‌ها در سراسر کشور ارائه دهیم.

وی با اشاره به گران قیمت بودن داروهای بیماران‌ ام اسی گفت: تأمین داروی این بیماران به عهده وزرات بهداشت است و آن‌ها باید در این زمینه ورود داشته باشند.

سخنگویی تأکید کرد: بنابراین بیماران‌ ام اسی از زمانی که دارای مشکل حسی و حرکتی شدند می‌توانند با ما در ارتباط باشند تا تحت پوشش قرار بگیرند زیرا ما خدمات کاردرمانی، توانبخشی و فیزیوتراپی را در سراسر کشور می‌توانیم به صورت رایگان به آن‌ها ارائه دهیم.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی ادامه داد: افرادی که نوع بیماری‌ ام اس آن‌ها شدید است و نیاز به مراقبت دارند می‌توانیم افرادی را به صورت رایگان به منزلشان بفرستیم تا به صورت رایگان به آن‌ها سرویس دهد.

سخنگویی با تأکید بر اینکه معاونت توانبخشی سازمان بهزیستی متولی معلولان و نه بیماران است، افزود: از اردیبهشت سال قبل بیماران صرعی دیگر جز معلولان محسوب نمی‌شوند و ما از ورودشان جلوگیری کردیم اما بیمارانی صرعی که قبلا تحت پوشش سازمان بهزیستی بودند، همچنان تحت پوشش قرار دارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز