خبرگزاری کار ایران

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی:

در حال فراهم کردن زمینه ورود تکنولوژی به زندگی معلولان هستیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۲۳

با توجه به هزینه‌‌ای که معلولین ضایعه نخاعی بر خانواده و سازمان تحمیل می‌کنند، برنامه پیشگیری از ضایعات نخاعی را در دستور کار قرار دادیم.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی گفت: اکنون در حال فراهم کردن زمینه ورود تکنولوژی به زندگی معلولان هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یحیی سخنگویی معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی با بیان اینکه شعار امسال توسعه پایدار و نوید فناوری است گفت: از توانبخشی مبتنی بر مراکز گذر کرده ایم و در حال اجرای توانبخشی در کنار خانواده و در منازل هستیم.

وی ادامه داد: امسال به ۳ هزار و ۳۰۰ نفر از خانواده های دارای فرد معلول در استان‌های محروم ماهیانه ۱۰۰ هزار تومان داده ایم تا با نظارت سازمان از معلولان خود نگه‌داری کنند. همچنین خدمات رایگان توسط افراد دوره دیده و متخصص به ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از مددجویان ارائه کردیم که قرار است این تعداد تا پایان سال به ۷ تا ۹ هزار نفر افزایش پیدا کند.

سخنگویی ادامه داد: با توجه به هزینه‌‌ای که معلولین ضایعه نخاعی بر خانواده و سازمان تحمیل می‌کنند، برنامه پیشگیری از ضایعات نخاعی را در دستور کار قرار دادیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر از ۱۶ هزار نفر بیمار ضایعه نخاعی ثبت شده ۱۲ هزار و۵۰۰ نفر تحت پوشش سازمان هستند که با تزریق بودجه به سازمان تا آخر سال مابقی بیماران هم تحت پوشش قرار می‌گیرند.

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی اظهار داشت: برای اولین بار در طول تاریخ سازمان برای تامین تجهیزات ۳۷ میلیارد تومان بودجه به سازمان اختصاص داده شد که ۲۷ میلیارد تومان آن به استان‌ها داده شد.

وی با بیان اینکه بیماران روانی مزمن چالش ما در سازمان هستند گفت: هزینه داروی این بیماران بالاست. افراد در نوبت برای دریافت خدمات در این خصوص زیاد است و قرار است با تمهیدات در نظر گرفته شده به صورت چرخشی گروهی از بیماران روانی را از مراکز ترخیص و گروه دیگر را جایگزین آنان کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز