خبرگزاری کار ایران

قائم مقام معاون انتظامی نظام پزشکی درگفت‌وگو با ایلنا: ‌

برای ۴۰ درصد شکایات پزشکی کیفر خواست صادر می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۴۳۶

۴۰ درصد شکایات به دلیل قصور، بی‌دقتی و یا عدم انجام صحیح کار درمانی انجام می‌شود / ۶۰ درصد دیگر هم جز مواردی است که در اختیار پزشک؛ پرستار و یا بیمارستان نیست که بتواند جلوی آن را بگیرد.

ایلنا: ‌ قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی گفت: از صددرصد شکایات پزشکی حدود ۴۰ درصد کیفر خواست صادر می‌شود.

" محسن خلیلی " در گفت‌وگو با ایلنا در مورد میزان شکایات از جامعه پزشکی گفت: هر گروهی که در جامعه پزشکی تعدآن‌ها بیشتر باشد ضریب شکایت از آن هم بیشتر است.

وی تصریح کرد: میزان شکایت از گروه‌های پزشکان عمومی، دندانپزشکان؛ متخصصین زنان و زایمان، ار توپدی دردوره‌هایی نوسان دارد و معمولا یکی از این گروه‌ها در دوره‌ای بیشترین شکایت از آنها انجام می‌شود.

خلیلی ادامه داد: در گروه متخصیصن زنان و زایمان علاوه بر اینکه تعداد این متخصصین نسبت به دیگر رشته ها که اعمال جراحی انجام می‌دهند بیشتر است، شکایت بابت دو نفر مادر و نوزاد انجام می‌شود ازهمین رو خود به خود ضریب شکایت را باید دو برابر در نظر بگیریم.

وی با اشاره به اینکه میزان شکایت از پزشکان جراحی پلاستیک نیز بالاست، گفت: معمولا قبل از اینکه بیمار شکایت کند خود پزشک بیمار را راضی می‌کند.

قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی افزود: با مقایسه‌ای که با دادسرای ویژه جرائم پزشکی قوه قضاییه انجام دادیم و بررسی‌های که در دادسراهای ویژه جرائم پزشکی شده است از صددرصد شکایات حدود ۴۰ درصد کیفر خواست صادر می‌شود و در سیستم انتظامی ما هم همین طور است.

خلیلی خاطر نشان کرد: چون رسیدگی از طریق کمیسیون‌های کار‌شناسی در قوه قضاییه از طریق پزشکی قانونی انجام می‌شود و در سازمان نظام پزشکی هم؛ کمیسیون کار‌شناسی عملاً تفاوت آماری را نداریم.

وی با اشاره به اینکه ۴۰ درصد شکایات به دلیل قصور، بی‌دقتی و یا عدم انجام صحیح کار درمانی انجام می‌شود، افزود: ۶۰ درصد دیگر هم جز مواردی است که در کتاب‌های پزشکی نوشته شده که وقتی فلان درمان انجام گیرد ممکن است یک درصد یا در هزار اتفاقی بیفتد و چیزی نیست که در اختیار آن پزشک؛ پرستار و یا بیمارستان باشد که بتواند جلوی آن را بگیرد.

قائم مقام معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی در مورد آمار مربوط به میزان شکایت پزشکی در سال ۹۲ گفت: تا آخر آذرماه می‌توانیم آمار را اعلام کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز