خبرگزاری کار ایران

افزایش وزن سبب افزایش کار قلب می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۷۶۶

فعالیت‌های بدنی منظم روزانه چه به صورت ملایم و چه تند، از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری می‌کند.

ایلنا: افرادی که چربی اضافی در بدن به خصوص در ناحیه شکمی دارند، برای گسترش بیماری‌های قلبی‌عروقی و سکته‌ها مستعدترند حتی اگر هیچ کدام از عوامل خطر دیگر در آن‌ها وجود نداشته باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، کار‌شناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر افزایش فعالیت بدنی روزانه گفت: زندگی بدون تحرک یکی از عوامل ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

مهدیه سادات حاجی میرزاده در ادامه گفت: فعالیت‌های بدنی منظم روزانه چه به صورت ملایم و چه تند، از بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی جلوگیری می‌کند.

این کار‌شناس تغذیه عنوان کرد: هر چه شدت فعالیت‌ها بیشتر باشد، فواید بیشتری برای بدن دارد،؛ در عین حال حتی فعالیت متوسط و متداوم به حفظ سلامت قلب و عروق شما کمک می‌کند.

وی همچنین افزود: فعالیت منظم بدنی، به کنترل کلسترول خون، دیابت و پیشگیری از چاقی و در برخی از افراد به کاهش فشارخون کمک می‌کند.

مبتلایان به چاقی شکمی مستعد بیماری قلبی

حاجی میزراده خاطرنشان کرد: افرادی که چربی اضافی در بدن به خصوص در ناحیه شکمی دارند، برای گسترش بیماری‌های قلبی‌عروقی و سکته‌ها مستعدترند حتی اگر هیچ کدام از عوامل خطر دیگر در آن‌ها وجود نداشته باشد. افزایش وزن سبب افزایش کار قلب می‌شود.

کار‌شناس تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یزد یادآورشد: همچنین فشارخون بر اثر وزن اضافی بالا می‌رود و ممکن است میزان کلسترول و تری‌گلیسیرید نیز افزایش یابد.

این کار‌شناس تغذیه با بیان اینکه اضافه وزن و چاقی زمینه بروز دیابت را هم فراهم می‌کند گفت: ممکن است افراد چاق یا دارای اضافه وزن برای کاهش وزن خود مشکلات زیادی داشته باشند اما این افراد باید به یاد داشته باشند که حتی کاهش مقدار کمی از وزن بدن به آن‌ها در کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی‌عروقی کمک خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز