خبرگزاری کار ایران

یک محقق طب سنتی مطرح کرد:

فواید شربت آبلیمو و عسل برای بدن/ این شربت در لاغری افراد موثر است

asdasd
کد خبر : ۶۳۹۵۱۴

یک محقق و پژوهشگر طب سنتی مصرف شربت آبلیمو و عسل را یک ساعت پیش از غذا در لاغری افراد مؤثر دانست.

به گزارش ایلنا،  شربت آب‌لیمو و عسل حاوی انواع ویتامین‌های A ، C ، E ، گروه ویتامین‌های B مانند B۱، B۲، B۶ ، سدیم، پتاسیم، کربوهیدرات، فیبر، قند، پروتئین، کلسیم، آهن، منیزیم و اسیدفولیک است.

برای بررسی خواص شربت آب‌لیمو و عسل و اینکه مصرف این شربت برای چه افرادی مفید است، با حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت‌وگو کردیم که در ادامه مشروح آن را می‌خوانید.
 
 حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ درباره مهم‌ترین خواص شربت آب‌لیمو و عسل اظهار کرد: این شربت به علت داشتن ویتامین‌های A ، C و E  خاصیت آنتی‌اکسیدانی دارد بنابراین سیستم ایمنی بدن را تقویت و بدن را در برابر بیماری‌های مختلف به ویژه انواع سرطان‌ها محافظت می‌کند.
 
وی درباره خواص دیگر شربت آب‌لیمو و عسل بیان کرد: این شربت دستگاه گوارش را ضد عفونی می‌کند و موجب عملکرد بهتر دستگاه گوارش هم می‌شود.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی افزود: مصرف شربت آبلیمو و عسل همراه با آب جوش ولرم یک ساعت پیش از غذا موجب احساس سیری، چربی سوزی و لاغری افراد می‌شود.
 
عظمایی تأکید کرد: شربت آبلیمو و عسل برای افرادی که دچار تهوع هستند، بسیار مناسب است؛ این شربت نقش مؤثری در درمان سرما خوردگی و آنفلوآنزا دارد.
 
  شربتی ترش و شیرین برای لاغری افراد
 
وی تصریح کرد: شربت آبلیمو و عسل خون را تصفیه می‌کند و غلظت آن را هم کاهش می‌دهد؛ این شربت خون‌ساز است و باعث رفع کم‌خونی هم می‌شود.
 
این محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: شربت آبلیمو و عسل به علت داشتن ویتامین C به جذب آهن در بدن کمک شایانی کرده و تأثیر چشمگیری در سلامتی و شادابی پوست و مو دارد.
 
عظمایی با اشاره به خاصیت آرام‌بخشی و نشاط‌آوری شربت آبلیمو و عسل یادآور شد: این شربت اگزما، خارش و جوش‌های سر سیاه را از بین می‌برد؛ شربت آبلیمو و عسل برای مبتلایان به گلودرد بسیار مفید است و  افراد باید شربت آبلیمو و عسل را میل و غرغره کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز