خبرگزاری کار ایران

ارائه مقالات در طب سنتی از ویژگی‌های کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی بود

رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران گفت: ارائه مقالات در زمینه طب سنتی از ویژگی‌های بارز کنگره فیزیولوژی و فارماکولوژی در دانشگاه علوم پزشکی کاشان بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان دکتر ناصر نقدی در حاشیه مراسم اختتامیه نخستین کنگره بین المللی و بیست و دومین کنگره ملی فیزیولوژی و فارماکولوژی در گفتگو با خبرنگاران افزود: طب سنتی از سوی سازمان بهداشت جهانی بسیار مورد تاکید است.

وی، با اشاره به ارائه روش‌های درمانی جدیدی در طب سنتی تصریح کرد: ایران غنای بسیار زیادی در زمینه طب سنتی دارد و استفاده از این روش درمان در حفظ سلامت و ارتقای آن بسیار موثر است.

 رئیس انجمن فیزیولوژی و فارماکولوژی ایران، همچنین به ارائه بیش از هزار مقاله علمی در این کنگره اشاره کرد و گفت: در این کنگره سعی شد به مکانیسم‌ها و روش‌های درمان بیماری‌های مختلف از جمله آلزایمر،‌ام اس، صرع و... که فراگیری آن در جامعه درحال افزایش است، پرداخته شود.

 وی، با بیان اینکه این بیماری‌ها هزینه‌های درمانی زیادی را بر جامعه تحمیل می‌کند، ادامه داد: پیدا کردن راه‌های پیشگیری و درمان آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

 دکتر نقدی یادآور شد: در این کنگره مقالات علمی بسیاری در زمینه درمان بیماری‌ها مورد تحلیل قرار گرفت و روزانه یک سخنران خارجی در بخش ویژه سخنرانی داشت و علاوه بر آن ۱۲-۱۵ مقاله توسط دانشجویان خارج از کشور ارائه شد.

کد خبر : ۳۰۴۵۳۹