خبرگزاری کار ایران

سهم بازار چشمگیر برند معروف چای آلوده در ایران

asdasd
کد خبر : ۶۰۱۲۵۱

با توجه به سرانه مصرف ۱/۵ کیلو چای توسط هر ایرانی در سال و ضربه‌های جبران‌ناپذیر چای آلوده به سلامت جامعه، دستگاه‌های ذی ربط از جمله وزارت بهداشت باید ورود جدی به موضوع داشته باشند.

چند روز قبل بود که معاون دادستان عمومی‌و انقلاب مرکز خراسان رضوی در امور پیشگیری خبرداد که پنج تن چای آلوده یک برند چای که به جوش شیرین آلوده بوده است در مشهد توقیف شده و مدیران تولید و توزیع این برند برای ارائه توضیح به دادسرا معرفی شده‌اند.

به گفته معاون دادستان عمومی‌و انقلاب مرکز خراسان رضوی نمونه برداری از انبار مربوط به این برند چای در مشهد، توسط سازمان صنعت و معدن خراسان رضوی انجام شده است و جالب اینجاست که تاکنون وزارت بهداشت و زیرمجموعه‌های مربوط به این وزارتخانه از جمله سازمان غذا و دارو  واکنشی به این موضوع نشان نداده‌اند. این نکته وقتی برجسته شد که معاون دادستان عمومی‌و انقلاب مرکز خراسان رضوی در حفظ حقوق عامه یک روز پس از اعلام خبر توقیف چای آلوده بار دیگر مجبور شد وارد میدان شود و با اعلام خبر نمونه برداری از تمام چای‌های موجود در سطح استان که پایه وارداتی دارند و گفت:« این مهم با معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد مکاتبه شده و باید هر چه سریعتر نسبت به آن اقدام شود.»

تاکید معاون دادستان بر اقدام سریع معاونت غذا و دارو وزارت بهداشت در حالی است که بر اساس سیاست‌های ابلاغی حوزه سلامت کنترل و نظارت بر محصولات سلامت محور با وزارت بهداشت و درمان است و به طور طبیعی این انتظار از معاونت غذا و دارو این وزارتخانه وجود دارد که پیش از هر سازمان دیگری از جمله سازمان‌های وابسته به وزارت صنعت و در جهت حفظ سلامت جامعه به پرونده‌های مانند پرونده چای  آلوده در مشهد ورود کند.

برند معروف چای؟

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین معاون دادستان عمومی‌و انقلاب مرکز خراسان رضوی در حفظ حقوق عامه درباره چای توقیفی آلوده شده مربوط به یک برند معروف است. خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی نوش آنلاین با پیگیری موضوع دریافت که این برند یکی از چند برند معروف و شناخته شده چای در کشور است که محصولات آن از کانال‌های مختلف و البته در بعضی مواقع با قیمت پایین به فروش می‌رسد و سهم بازار بالایی در بازار چای ایران دارد. بسیاری از کارشناسان می‌گویند قیمت پایین این برند شائبه برانگیز است و  به احتمال استفاده از موادی مانند جوش شیرین و اسانس برای ارتقاء کیفیت کاذب دامن می‌زند.

به هرحال ماجرای چای آلوده این برند معروف و به طور کلی چای در کشور موضوعی قابل مسامحه نیست. با توجه به سرانه مصرف تقریبا ۱/۵ کیلوگرم چای توسط  هر ایرانی  و مصرف سالانه ۱۲۰ تن چای در کشور و ضربه‌های جبران ناپذیر چای آلوده به سلامت جامعه، دستگاه‌های ذی ربط از جمله وزارت بهداشت باید ورود جدی به موضوع داشته باشند و با اعلام نام برند متخلف و  رسیدگی سریع به پرونده‌های مشابه، به  رسالت و ماموریت خودشان را درباره سلامت جامعه عمل کنند و راه را بر تخلفات مشابه ببندند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز