خبرگزاری کار ایران

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی وزارت بهداشت:

تذکر شفاهی نداریم، محرومیت سه ماه تا یک سال از کار حداقل جریمه است

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۲۷۳

در کمیته‌ای که در وزارت بهداشت برای سلامت اداری ایجاد شده است، کلیه گلوگاه‌هایی که ممکن است منجر به فساد اداری شود شناسایی و در حال اصلاح است تا روند اصلاح امور اداری و جلوگیری از فساد به خوبی اجرایی شود.

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی وزارت بهداشت با اشاره به اقدامات انجام شده در بررسی و کاهش تخلفات صنف پزشکی از تغییر نوع برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: در بحثتخلف در گذشته تذکر کتبی و شفاهی داده می‌شد اما امروز این نوع برخورد حذف شده و جریمه‌ از سه ماه تا یک سال محرومیت از کار اعمال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ سید سجاد رضوی، در ابتدای نشست خبری خود با اصحاب رسانه در بحثسلامت اداری و مبارزه با فساد در سیستم اداری گفت: سیاست وزارت بهداشت این است که بتوانیم در این زمینه ارتباط خود را با رسانه‌ها بیشتر کنیم تا هم اطلاعات بیشتری کسب کنیم و هم شنونده نقد مردم و رسانه‌ها باشیم.

وی تاکید کرد: نکته اول این است که آیین‌نامه‌هایی که در وزارت بهداشت صادر می‌شود را شفاف سازی کنیم در این حوزه سازمان غذا و دارو اقدامات مناسبی انجام داده و سایر معاونت‌ها نیز به این سمت می روند که مراجعه متقاضیان به مراکز کم شود و همه مسائل از طریق IT قابل بررسی باشد.

رضوی افزود: تلفن‌هایی در اختیار مردم گذاشته شده تا آنها بدون مراجعه به وزارتخانه بتوانند ارتباط خود را برقرار کرده و مشکلات خود را مطرح کنند.

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتباربخشی وزارت بهداشت افزود: در کمیته‌ای که در وزارت بهداشت برای سلامت اداری ایجاد شده است، کلیه گلوگاه‌هایی که ممکن است منجر به فساد اداری شود شناسایی و در حال اصلاح است تا روند اصلاح امور اداری و جلوگیری از فساد به خوبی اجرایی شود.

رضوی در پاسخ به سوالی درباره شناسایی گلوگاه های بروز تخلف در مراکز بهداشتی و جلوگیری از آن گفت: لازم است این گلوگاه ها شناسایی شود. هرجا عرضه و تقاضا بیشتر باشد اگر شرایط استاندارد نباشد و خلل های قانونی اصلاح نشود، احتمال بروز خطا وجود دارد.

وی گفت: جذب نیرو، صدور پروانه و صدور مجوز و موارد دیگر باید مورد توجه قرار بگیرد تا بروز تخلف در آنها کاهش یابد. اگرتخلفات شناسایی نشود منجر به فساد اداری خواهد شد.

وی همچنین درباه خروج بزرگان پزشکی از کشور در اعتراض به اجرای طرح تحول سلامت گفت: خیلی از بزرگان پزشکی کشور از طرح حمایت کرده‌اند و وقتی کتاب تعرفه ها آماده شد از آن استقبال کردند. آنهایی که عنوان کرده اند از کشور خارج می شوند معلوم نیست که به کجا می‌خواهند بروند چون هر کشور قوانین خاص خود را دارد و این گونه نیست که هر کشور به پزشکان اجازه کار بدهد و پزشکان در هیچ جای دنیا ارزش و احترامی که در ایران دارند را نخواهند داشت.

وی گفت: همه می دانند که جامعه پزشکی بین مردم ما جایگاه خاصی دارند و به همین دلیل وزارت بهداشت تصمیم گرفت که مشکلات خاصی که در این صنف وجود دارد را خودشان حل کنند تا اعتماد مردم نسبت به این جامعه کم نشود. قطعا خارج از ایران جایی برای این پزشکان وجود ندارد اگر هر کدام از آنها می توانند از کشور خارج شوند هیچ مانعی برای آنها وجود ندارد. جامعه پزشکی ما در بخش دولتی و خصوصی با طرح تحول سلامت همراه و همگام هستند.

وی درباره آمار تخلفات صورت گرفته در شهرستان‌ها گفت: ما بیشتر از شکایت تشکر داشتیم. تماس‌هایی که وجود داشت و آمارهایی که اعلام می کرد در شهرستان‌ها آمار زیر میزی بالا است، بررسی های ما خلاف این موضوع را نشان داد و مواردی که اعلام شده بود مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که تخلفی صورت نگرفته است. مهمترین تخلفات دریافت غیرقانونی بوده است که به حداقل رسیده است.

رضوی درباره تغییر نوع برخورد با متخلفین گفت: در ابتدا تذکر شفاهی و کتبی بوده است بعد از آن محرومیت سه ماه تا یک سال، اما موارد تذکر حذف شد و حداقل برخورد، محرومیت سه ماه تا یک سال است.

وی درباره ممانعت پزشکان از انجام عمل های پیچیده گفت: پزشکان این موضوع را عنوان می کنند اما ما آمار عمل های سنگینمان در مراکز دانشگاهی افزایش داشته است. در گذشته خدمات سنگین به دلیل تعرفه پایین انجام نمی‌شد ولی الان در بیمارستان های دانشگاهی و بخش خصوصی انجام می‌شود. اگر موردی به ما اطلاع داده شود این موارد را بررسی می کنیم.

مدیرکل نظارت بر درمان و اعتبار بخشی وزارت بهداشت درباره تخلف بیمارستان های خصوصی در بحثتعرفه ها و پرداخت هزینه ها گفت: در این باره باید به رابطه بیمه و بیمارستان توجه کرد. ممکن است بیمه و مسئولین بیمارستان در برخی از موارد به توافق نرسیده باشند. این عدم رعایت نیست و ممکن است که یک نوع درمان را تحت پوشش نداشته باشند. در این باره باید بیمارستان ها بیمار را درباره نوع درمان و هزینه آن مطلع کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز