خبرگزاری کار ایران

چرا ژاپنی ها چاق نمی شوند + عکس

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۵۴۳

ژاپنی ها چاق نیستند به نظر شما علت چیست؟ آیا صرفاً به خاطر رژیم غذایی ژاپنی است؟ به نظر نمی رسد که تنها علتش این باشد.

بسیاری از غذاها، غذاهای ژاپنی حاوی مقدار زیادی مواد مغذی و غذاهای غنی از سدیم هستند (البته که سبزیجات نیز در تغذیه آن‌ها نقش مهمی دارند).پس واقعا دلیلش چیست؟

چرا ژاپنی ها چاق نمی شوند + عکس

سبک زندگی ژاپنی ها

زندگی روزمره در ژاپن معمولاً شامل پیاده روی زیاد است. همچنین تاکید فرهنگی زیادی بر سلامتی و آگاهی از افزایش وزن وجود دارد که افراد را تحت کنترل نگه می دارد. اما این همه ی ماجرا نیست.

  • بالاترین نرخ امید به زندگی در جهان

این یک واقعیت نسبتاً شناخته شده است که مردم ژاپن از اکثر غربی ها سالم تر هستند، اما آیا می دانستید که آنها یکی از بالاترین نرخ امید به زندگی در جهان را دارند؟

بر اساس داده های OECD، ژاپن بالاترین نرخ امید به زندگی در بدو تولد را در میان کشورهای G7 دارد و در کل در بین پنج کشور برتر جهان قرار دارد. منابع دیگر بیان می کنند که این کشور حتی در رتبه بالاتری قرار دارد و در واقع در رتبه سوم قرار دارد.

اگر استانداردهای جنسیتی دوتایی را رعایت کنیم، به طور متوسط، امید به زندگی مردان ژاپنی حدود 81.1 سال است، در حالی که زنان دارای نرخ حتی بالاتر با 87.1 سال هستند.

طبیعتاً کیفیت زندگی به اندازه طول عمر مهم است و ژاپن در این زمینه نیز برتر است. طبق گزارشی از موسسه قلب و عروق مونترال، نرخ بالای امید به زندگی مردم ژاپن ارتباط زیادی با نرخ پایین‌تر بیماری‌های قلبی و سرطان در این کشور دارد.

با این حال، شاید بزرگترین عاملی که بر نرخ امید به زندگی تأثیر می گذارد، پایین بودن نرخ چاقی در کشور باشد.

چرا ژاپنی ها چاق نمی شوند + عکس

  • هارا هاچی بو: فرهنگ تغذیه آگاهانه

آیا درباره فیلسوفی به نام کونگ کوی شنیده اید؟ شاید او را با نام غربی اش کنفوسیوس بشناسید.

طبق آموزه های کنفوسیوس که بر اساس حکمت فیلسوف از قرن ها پیش است، کافی است تا زمانی که حدود 80 درصد سیر شوید، غذا بخورید.

توصیه ای است که از این ایده ناشی می شود که حدود 20 دقیقه طول می کشد تا ذهن متوجه شود که معده پر است، بنابراین با توقف در نقطه ای که 80٪ احساس سیری می کنید، می توانید از پرخوری و البته هدر دادن غذا جلوگیری کنید.

چرا ژاپنی ها چاق نمی شوند + عکس

  • یک رژیم غذایی متعادل

به همان اندازه که غذاهای ژاپنی خوشمزه هستند، کربوهیدرات‌ها و چربی‌های فراوانی دارند که می‌توانند به راحتی آن‌هایی که به سلامتی توجه دارند را از بین ببرند. با این حال، تعادل بیشتری نسبت به آن چیزی که فکر می کنید وجود دارد.

در حالی که غذاهای ژاپنی دارای نودل، برنج و کربوهیدرات‌های مشابهی هستند که معمولاً با افزایش وزن مرتبط هستند، مردم ژاپنی‌ها پروتئین زیادی را با آن مصرف می‌کنند و چربی، فیبر و محتوای ویتامین در رژیم غذایی آنها بسیار متعادل است.

اولاً، در غذاهای ژاپنی سس های پرچرب پیدا نخواهید کرد. سس ها برای تلفظ طعم مواد ساخته می شوند، نه برای خفه کردن کامل آن.

البته، این همچنین منجر به دریافت کالری کمتری نسبت به یک آمریکایی معمولی می شود.

سبک های آشپزی نیز سالم تر هستند. بخارپز کردن و جوشاندن بیشتر از سرخ کردن است، و حتی غذاهای سرخ شده با روغن کمی سرخ می شوند.

بنابراین، واقعاً اینطور نیست که مردم ژاپن به اندازه سایر کشورها کربوهیدرات نمی‌خورند، فقط این است که آنها مقدار زیادی پروتئین همراه با آن می خورند، و همچنین سبزیجات سالمی که تا حد مرگ پخته نشده اند، فاقد تمام ویتامین ها و مواد معدنی هستند و در سس های چرب غرق شده اند.

بله، ژاپنی‌ها به دلیل داشتن ذهنیت بسیار متعادل‌تر در تهیه غذا، سالم‌تر می‌مانند. آن‌ها همچنین سبزیجات بیشتری می‌خورند و می‌دانند زمانی که فکر می‌کنند به اندازه کافی سیر شده‌اند، چه زمانی خوردن را متوقف کنند.

با این حال، به نظر می رسد که راز سلامتی و عمر طولانی ژاپن به برخی از غذاهای خاص نیز مربوط می شود که در غذاهای ژاپنی بسیار رایج هستند.

به عنوان مثال، مردم ژاپن، مانند بسیاری از مردم آسیایی دیگر، مقدار زیادی سویا و محصولات مبتنی بر سویا در غذاهای خود دارند. دانه سویا سرشار از مواد مغذی است که به پیشگیری و مبارزه با سرطان نیز کمک می کند.

علاوه بر این، مردم ژاپن اغلب سویا را به شکل تخمیر شده نیز می خورند. خمیر میسو، که پایه بسیاری از سوپ ها و غذاها است، و همچنین سس سویا که معمولاً استفاده می شود، هر دو از تخمیر دانه های سویا تهیه می شوند. غذاهای تخمیر شده غنی از باکتری های سالم هستند که به هضم کمک می کنند و سلامت روده را ارتقا می دهند.

علاوه بر این، یکی دیگر از موارد رایج در خانواده‌های ژاپنی، چای سبز (یا غلیظ‌تر و پودر ماچا) است که گفته می‌شود فواید سلامتی مختلفی دارد. حتی مطالعات نشان می دهد که خطر ابتلا به بیماری عروق کرونر قلب و مرگ قلبی را کاهش می دهد.

  • کاهش مصرف شکر و گوشت قرمز

برخلاف ایالات متحده که به همه چیز شکر اضافه می شود و حتی طعم شکلات شیرین تر از حد معمول است، مصرف شکر در ژاپن بسیار کم است.

حتی در چای و قهوه، اکثر مردم از شکر استفاده نمی کنند و انواع قندهایی که در آشپزی ژاپنی استفاده می شود، همگی قندهای سالم هستند. اینها قندهای خام نیز نامیده می شوند و فرآوری نشده، سفید نشده و حاوی مواد معدنی سالم مانند فسفر، آهن و کلسیم هستند که شکر سفید تصفیه شده فاقد آن است.

چرا ژاپنی ها چاق نمی شوند + عکس

  • سبک زندگی فعال

ژاپنی‌ها غذای سالمی می‌خورند، اما در عین حال فعال می‌مانند که به آنها کمک می‌کند لاغر بمانند.

به عنوان مثال، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی و پیاده روی راه های بسیار محبوبی برای رسیدن به محل کار یا مدرسه در ژاپن هستند. این برخلاف ایالات متحده است که در آن استفاده از اتومبیل بسیار رایج تر است.

برای کسانی که در شهرهای کوچکتر یا در حومه ژاپن زندگی می کنند، ایناکا، دوچرخه سواری به محل کار نیز بسیار رایج است، که به تنهایی یک تمرین روزانه است.

ورزش کردن، یا حداقل فعال ماندن به نوعی، شکل یا فرم داشتن بدن برای مردم ژاپن مهم است.

در واقع، بسیاری از سالن‌های ورزشی عمومی در ژاپن وجود دارند که بسیار مقرون به صرفه هستند و نیازی به عضویت ندارند، که به هر کسی اجازه می‌دهد یک تمرین ساده را انجام دهد.

در نهایت، خواهید دید که حتی اگر در باشگاه ورزش نکنند، افراد مسن‌تری را خواهید دید که خودشان در ژاپن در خیابان‌ها راه می‌روند یا کارهایشان را انجام می‌دهند. حتی در سنین بالا، افراد راهی برای فعال ماندن پیدا می کنند که به آنها کمک می کند بیشتر عمر کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز