خبرگزاری کار ایران

یک استاد دانشگاه مطرح کرد:

افزایش بودجه ورزش همگانی، گامی در مسیر کاهش هزینه های مالی دولت است

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۶۱۴۸

آرش صادقی، استاد دانشگاه، افزایش بودجه ورزش همگانی در بودجه 1401 را ضرورتی در راستای کاهش بارمالی دولت خواند .

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش مطلوب میزان بودجه ورزش همگانی در لایحه بودجه 1401، همراهی کمیسیون تلفیق در توجه به این مهم را ضروری برشمرد و افزود: واقعیت این است که در حال حاضر با توجه به کسری بودجه مشهود در لایحه، یکی از راه های کاهش بار مالی دولت، توجه به ورزش همگانی است که سهم بودجه در بخش درمان را به میزان قابل توجهی پایین می آورد و از این منظر، محلِ اعتناست.

این فیزیولوژیست ورزشی به ارقام پیشنهادی دولت در لایحه 1401 اشاره کرد و گفت: بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش برنامه سیاست گذاری، راهبری، توسعه و فرهنگ سازی ورزش همگانی معادل ۲ هزار و ۶۰ میلیارد و ۸۸۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و بودجه وزارت ورزش و جوانان در بخش برنامه سیاست گذاری، راهبری، توسعه و فرهنگ سازی ورزش قهرمانی معادل ۴۹۹ میلیارد و ۹۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

وی ادامه داد: اعداد پیش بینی شده در این لایحه، نشان می دهد که بودجه ورزش همگانی حدود 4 برابر بیشتر از ورزش قهرمانی دیده شده است که خود گویای اهمیت این حوزه نسبت به سایر حوزه هاست.

صادقی تصریح کرد: در حال حاضر که اقتصاد، دغدغه‌ی اصلی همه مسئولان در سطوح مختلف است، توجه به بودجه ورزش همگانی و نیز سیاستگذاری وبرنامه ریزی برای سوق دادن اقشار مختلف به این مهم می تواند در کاهش هزینه های دولت از سویی و رشد اقتصادی به واسطه سرمایه گذاری های موثر از سوی دیگر، مورد مَداقّه قرار گیرد.

این استاد دانشگاه ابراز امیدواری کرد قوه تقنینی کشوربا شناخت دقیق از اثرات و ثمرات ورزش همگانی، حمایت های لازم در این بخش را به عمل آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز