خبرگزاری کار ایران

استاندار زنجان:

بخش صنعت بعد از خدمات به لحاظ ظرفیت ایجاد اشتغال در جایگاه خوبی است

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۵۴۰

علیرغم وجود شرایط مناسب آب، خاک وکشاورزی در استان زنجان، بزرگترین تصمیم مدیریت استان، تعیین محور صنعت ومعدن در راستای توسعه استان به شمار میرود و در این زمینه راهبردهای مشخصی را تدوین کرده ایم.

معاون امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت, گفت: با وجود اینکه تحریم ها واقعیتی اجتناب ناپذیر است اما می توان با ایجاد فضایی امن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، بستر های مناسبی را برای توسعه جامعه اقتصادی فراهم کرد.

به گزارش خبرنگار " ایلنا از زنجان, جمشید انصاری استاندار زنجا, ن در همایش استانی بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن با اشاره به این مطلب که بخش صنعت بعد از بخش خدمات، به لحاظ ظرفیت ایجاد اشتغال، گسترده ترین بخش در کشور است، اظهار داشت: بخش صنعت به لحاظ سهم خود از تولید ناخالص ملی نیز رتبه دوم کشور را داراست و به همین دلیل از اهمیت بالایی برخورداراست.

انصاری با بیان این که هم اکنون در حدود ۴۶ درصد از تولید ناخالص ملی در کشور به حوزه صنعت و معدن مرتبط است، خاطر نشان شد: هرچند میزان اشتغال صنعتی استان به میزان کشوری نزدیک است اما سهم استان زنجان در تولید ناخالص ملی در حدود ۳۷ درصد می باشد که فاصله این درصد با رقم کشوری نیازمند علت یابی دقیق و برنامه ریزی جدی است.

وی محور اصلی توسعه استان را محور صنعتی عنوان نمود وتصریح کرد: علیرغم وجود شرایط مناسب آب، خاک و کشاورزی در استان زنجان، بزرگترین تصمیم مدیریت استان، تعیین محور صنعت و معدن در راستای توسعه استان به شمار می رود و در این زمینه راهبردهای مشخصی را تدوین کرده ایم.

مقام عالی استان به دستاوردهای قابل توجه اتاق های فکر استانی در طول ماههای گذشته اشاره نمود و گفت: دستیابی به یک تحلیل راهبردی از وضعیت صنعت، آب و کشاورزی استان و شناسایی دقیق نقاط ضعف و قوت این بخش ها، از عمده ترین دستاوردهای اتاق های فکر استانی است.

وی از تعیین ۱۰ محور و راهبرد اساسی در حوزه صنعت استان زنجان خبر داد و اظهار داشت: این راهبردهای تعیین شده در ۲سال باقیمانده از برنامه پنجم توسعه و در طول برنامه ششم توسعه در صدر برنامه ریزی ها و تصمیمات مدیران استانی قرار خواهد داشت.

نماینده عالی دولت در استان به بیان فهرست وار این ۱۰ راهبرد پرداخت و گفت: تقویت زیرساختهای توسعه بخش صنعت استان، حمایت از ایجاد و استقرار صنایع بالادستی با مشارکت شرکتهای بزرگ دولتی، اصلاح و بهبود جدی فضای کسب و کار در استان با اجرای صحیح قوانین عمومی، برنامه ریزی برای ایجاد و توسعه صنایع متناسب با پتانسیل های ملی با شناسایی حوزه های صنعتی سودآور در استان از جمله راهبردهای توسعه صنعتی در استان زنجان به شمار می آید.

انصاری همچنین با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی، بهره برداری حداکثری از پتانسیل ها و ظرفیت های موجود استان، بهسازی مدیریت و نیروی انسانی را بعنوان سایر برنامه های توسعه ای استان دانست و با اعلام خبر ایجاد دانشگاه صنعتی در استان زنجان به منظور تربیت نیروی انسانی متخصص راهبری و فنی با همکاری وزارت علوم، اظهار داشت: دو راهبرد مهم ترویج فرهنگ کار، تلاش و مشارکت اجتماعی و نیز تبیین و ترویج الزامات و توسعه صنعتی با تغییر در نگرش مردم از جمله مواردی است که با حمایت و همت مردم استان قابل اجرا خواهد بود.

در ادامه این مراسم معراج محرابی معاون امور استانهای وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز نگرش مدیریت جامعه در توسعه اقتصادی را بسیار موثر دانست و خاطرنشان کرد: با وجود اینکه تحریم ها واقعیتی اجتناب ناپذیر است اما می توان با ایجاد فضایی امن برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی، بستر های مناسبی را برای توسعه جامعه اقتصادی فراهم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز