خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان تاکید کرد:

ضرورت وجود ضمانت اجرایی در پاکسازی بهبودیافتگان مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۱۷۸۰۷۱

متاسفانه بین برخی از جرائم و برخی از مشکلات اجتماعی نظیر بیکاری با آلودگی به مواد مخدر ارتباط انکارناپذیری وجود دارد و بسیاری از این معضلات اجتماعی ناشی از مواد مخدر است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره بر ضرورت ساماندهی ۶۲ مرکز ترک اعتیاد در استان زنجان، خواستار بررسی دقیق این مراکز توسط تیم کارشناسی شد تا درصورت لزوم، مراکز جدیدی ساخته و یا مراکز فعال کنونی تجهیز شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از نجان، حمید رضا شهبازی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به ارتباط پیوسته و انکار ناپذیر جرایم و مواد مخدر اشاره نمود و گفت: متاسفانه بین برخی از جرائم و برخی از مشکلات اجتماعی نظیر بیکاری با آلودگی به مواد مخدر ارتباط انکارناپذیری وجود دارد و بسیاری از این معضلات اجتماعی ناشی از مواد مخدر است.

شهبازی در بخشی از سخنان خود به لزوم وجود ضمانت اجرایی در پاکسازی بهبودیافتگان مواد مخدر تاکید نمود و اظهار داشت: میزان تاثیرات درمان معتادین در کمپ ها باید مورد ارزیابی قرار گیرد تا بتوان برای بهبود یافتگان پس از خروج از این مراکز، تصمیم گیری لازم انجام گیرد.

وی افزود: گروهی از متخصصین روانشناسی دانشگاهها و مراکز بهزیستی می توانند بر اساس ویژگی های شخصی هریک از بهبودیافتگان، مشاغلی را که معتادین پس از خروج از مراکز درمانی می توانند انجام دهند شناسایی و درجهت معرفی اشخاص به مراکز مورد نیاز اقدام نمایند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار با اشاره بر ضرورت ساماندهی ۶۲ مرکز ترک اعتیاد در استان زنجان، خواستار بررسی دقیق این مراکز توسط تیم کارشناسی شد تا درصورت لزوم، مراکز جدیدی ساخته و یا تجهیز گردد.

در این جلسه سرهنگ شیرمحمدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر زنجان گزارشی از آخرین کشفیات کمیته مقابله ستاد مبارزه با مواد مخدر استان ارائه نمود و گفت: در ۳ ماهه سالجاری بیش از ۳۱۲ کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف شده است.

شیرمحمدی از اجرای ۳۲ طرح پاکسازی و مبارزه با مواد مخدر و انهدام ۷ باند توزیع مواد مخدر استان خبر داد و افزود: طی اجرای عملیات های مختلف، بیش از هزار نفر در ارتباط با جرائم مواد مخدر دستگیر و بیش از ۱۴۵ دستگاه انواع خودرو نیز توقیف شده است.

در ادامه نصیری دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان به اجرای برنامه های پیش بینی شده ستاد در هفته مبارزه با مواد مخدر اشاره نمود و گفت: با توجه به نزدیکی ۵ تیرماه، سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، برنامه هایی از قبیل: برگزاری همایش بهبودیافتگان، مسابقات داخل کمپ ها، پیاده روی خانوادگی بهبودیافتگان به پیشنهاد دبیرخانه ستاد و دستگاههای اجرایی به مدت ده روز در استان اجرا خواهد شد.

در پایان این جلسه نیز احکام ۶ نفر از فرمانداران بعنوان ریاست شوراهای فرعی ستاد مبارزه با مواد مخدر در شهرستانها اعطا شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز