خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان تاکید کرد:

تکرار اخبار خودکشی آن را به عنوان یک رفتار در جامعه معرفی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۷۵۲

تکرار اخبار خودکشی در رسانه‌ها آن را به عنوان یک رفتار در جامعه معرفی می‌کند و باعثترغیب به این عمل در افراد مستعد به خودکشی می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: تکرار اخبار خودکشی در رسانه‌ها آن را به عنوان یک رفتار در جامعه معرفی می‌کند و باعثترغیب به این عمل در افراد مستعد به خودکشی می‌شود.
به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، مینا شعبانی صبح امروز(۳ اسفند) در کارگاه بازنمایی سلامت محور خبر خودکشی در رسانه با اشاره به اینکه خودکشی جزء سه علت اصلی مرگ افراد بین ۱۵ تا ۳۵ سال است، اظهار داشت: تاثیرات روان‌شناختی اجتماعی و اقتصادی خودکشی بر خانواده و جامعه غیر قابل اندازه گیری است.
به گفته وی، ایران کشوری با نسبت جمعیتی جوان است و اگر مقوله خودکشی در آن پیشگیری نشود ممکن است به یکی از از معضلات مهم جامعه تبدیل شود.
این مقام مسئول با یادآوری اینکه در اسلام خودکشی به عنوان یکی از گناهان کبیره معرفی می‌شود، یادآور شد: همین مقوله موجب شده است که معضل خودکشی به عنوان خط قرمز معرفی شود و افراد آن را انکار کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه زنجان ادامه داد: ۹۹ درصد از عوامل خودکشی به علت اختلالات روانی و ۷۵ درصد مربوط به افسردگی و بخشی از آن مربوط به فقر، اعتیاد و بیکاری است.
شعبانی با اشاره به اینکه فاکتورهای متعددی در شکل گیری و گرایش افراد به خودکشی وجود دارد، گفت: برخی از این خودکشی‌ها در بین دانش آموزان انجام می‌شود که همین مسئله آگاهی برخورد مسئولان آموزش و پرورش را در پیشگیری از این معضل می‌طلبد.
وی در بخش دیگیری از سخنان خود به عوامل رایج در خودکشی اشاره کرد و اظهار داشت: اختلالات روانپزشکی، افسردگی، اختلاات شخصیت سوء مصرف مواد و الکل، اسکیزوفرمی، اختلالات روانپزشکی ناشی از علل عضوی و سایر بیماری‌های روان پزشکی از مهم‌ترین این علائم است.
وی در پایان خاطر نشان ساخت: افسردگی یک بیماری قابل درمان و خودکشی یک رفتار قابل پیشگیری است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز