خبرگزاری کار ایران

مددکار انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان:

بیماری‌های کلیوی در افزایش مشکلات مالی بیماران سهیم است

کد خبر : ۱۴۲۰۲۲

مددکار انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان علت مشکلات مالی بیماران کلیوی و خانواده آنان را ریشه دار دانست و گفت: بیماری های کلیوی نیز در افزایش مشکلات مالی و محرومیت بیماران و خانواده آنان سهیم است.

زنجان: مددکار انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: بیماران کلیوی برای ادامه زندگی و تأمین نیازهای اولیه خود باید کار کنند و کارفرمایان باید در جذب بیمارانی که از طرف انجمن حمایت از بیماران کلیوی معرفی می‌شوند، همکاری کنند.

به گزارش ایلنا از زنجان، لیدا بحری با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجمن کلیوی زنجان در منطقه و در زمینه‌های آموزشی، فرهنگ سازی و اطلاع رسانی قابل تحسین است، افزود: مددکاران نیز از طریق انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با بیماران آشنا می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه اغلب بیماران کلیوی و خانواده آنان از بیماری‌های کلیوی آگاهی ندارند، تاکید کرد: با افزایش سطح آگاهی مردم، از پیشرفت روزافزون بیماری‌های کلیوی جلوگیری می‌شود.

مسئول کمیته امداد و رفاه انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان گفت: تنها حسی که نسبت به بیماران کلیوی نیازمند ندارم دل سوزی و ترحّم است چرا که دلسوزی، بیماران را گوشه گیر و متکی به دیگران بار می‌آورد.

وی افزود: در رویارویی با بیماران کلیوی نیازمند، افکارم متوجه نهادهایی می‌شود که می‌توان از آن طریق بیماران محروم را کمک کرد.

مددکار انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تشویق بیماران برای انجام امور روزمره و بازگرداندن آنان به جامعه را از وظایف یک مددکار عنوان کرد و ادامه داد: شناسایی امکانات خانواده بیماران، شناسایی اولویت‌ها، دادن اطلاعات صحیح در مورد بیماری و فعالیت‌های انجمن کلیوی و میزان کمک به آن‌ها، آشنایی با توانایی خانواده بیماران و بی‌نیاز کردن آنان از کمک‌های دیگران از وظایف و اهداف مددکاران است.

مسئول کمیته امداد و رفاه انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان تصریح کرد: فعالیت در مرکز نگهداری معلولان ذهنی به مدت چند سال، مرا به سمت مددکاری تشویق کرد.

بحری داشتن توان مالی انجمن کلیوی را شرط اساسی حمایت از بیماران نیازمند کلیوی دانست و اظهار کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در حد توان به بیماران نیازمند و مستحق، کمک رسانی می‌کند.

وی خیّرین زنجانی را فعال و آگاه عنوان کرد و گفت: حضور مددکاران در کنار خیّرین زنجانی در شناسایی و کمک رسانی به بیماران محروم موثر است.

مددکار انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با اشاره به اینکه گوش دادن به حرف‌ها و درددل‌های بیماران، آلام آنان را کاهش می‌دهد ادامه داد: گوش دادن به صحبت‌های بیماران حتی اگر ناصحیح باشد، حسّ سبکی و خوش آیندی به بیماران می‌دهد و ذهن آنان را آرام می‌کند.

بحری فروشنده‌های کلیه را نیز نیازمند کمک و یاری دانست و تاکید کرد: فروشنده‌های کلیه به دلیل مشکلات مالی اقدام به فروش کلیه می‌کنند و امیدوارم که آنان از کانال‌های دیگری به جز فروش کلیه بتوانند مشکل مالی خود را حل کنند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت اغلب بیماران از لحاظ مالی نامناسب است افزود: بیماری و مشکلات پس از آن، هزینه دارو و آزمایشات پی در پی و هزینه‌هایی که بیماری‌های کلیوی به دنبال دارد به ویژه هزینه‌های مسیر رفت و برگشت برای بیماران روستایی و شهرستان‌ها، در شکل گیری محرومیت آنان تاثیرگذار است.

مددکار انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان به یک نمونه از بد‌ترین وضعیت زندگی از خانواده یک بیمار کلیوی که تا به حال مشاهده کرده است اشاره کرد و گفت: در این خانواده پدر معتاد بوده و دارای ۳ فرزند بیمار است و خانواده بیمار برای حل مشکلات مالی، منزل مسکونی خود را فروخته ولی مشکلات این خانواده همچنان پابرجاست.

بحری نامناسب بودن وضعیت مالی بیماران کلیوی در تشدید بیماری آنان موثر دانست و افزود: کمک‌های خیّرین به بیماران کلیوی، آنان را از مرگ حتمی و یا مرگ تدریجی نجات می‌دهد.

وی تصریح کرد: ناآگاهی از وضعیت بدنی، کنترل نکردن فشار خون، عدم درمان به موقع و ناآشنایی به علائم بیماری‌های کلیوی، سلامت افراد جامعه را تهدید می‌کند.

مسئول کمیته امداد و رفاه انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان آگاهی دادن به کارفرمایان در جهت جذب بیماران کلیوی را ضروری دانست و افزود: اغلب بیماران کلیوی بعد از درمان مانند همه افراد جامعه توان کار کردن را دارند.

بحری ادامه داد: بیماران کلیوی برای ادامه زندگی و تأمین نیازهای اولیه خود باید کار کنند و کارفرمایان باید در جذب بیمارانی که از طرف انجمن حمایت از بیماران کلیوی معرفی می‌شوند، همکاری کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز