خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان خبرداد:

ساماندهی و یکسان سازی قیمت آجیل و خشکبار در خرده فروشیهای استان زنجان

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۵۴۱

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: ساماندهی و یکسان سازی قیمت آجیل و خشکبار، شیرینی و میوه و تره بار در سطح خرده فروشی‌ها در دستور کار ستاد تنظیم بازار است.

زنجان _ ایلنا: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: خرید غیر نقدی اکثر واحدهای خرده فروشی از بازارهای عمده عرضه کالا و خدمات و افزایش بار مالی اضافی خواب سرمایه واحد‌ها براین نوسانات دامن می‌زند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، علی معصومی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان، امروز دوشنبه(۱۶ دی) در دهمین جلسه ستاد تنظیم بازاراستان زنجان، با اشاره اقدامات و مصوبات این ستاد اظهار داشت: در حال حاضر پشتبانی و ذخیزه کالاهایی چون مرغ و گوشت منجمد در دستور کار این سازمان است.

وی با اشاره به اینکه ۷۳۳ تن مرغ منجمد و ۵۱ تن گوشت قرمز منجمد در سردخانه‌های استان زنجان ذخیره شده است، یادآور شد: همزمان با ماه‌های محرم و صفر ۱۷۹۰ تن برنج و ۳۵ هزار و ۹۶۰ کیلو گوشت قرمز در سطح فروشگاههای استان زنجان توزیع شد.

این مقام مسئول به نوسانات قیمت کالا در استان زنجان اشاره کرد و عدم وجود واحدهای توانمند و متنوع عرضه کالا در سطح استان و بازار هدف را عامل اصلی این نوسانات عنوان کرد.

معصومی به عدم وجود واحدهای تولیدی توانمند از نظر منابع مالی برای افزایش سطح تولید در استان اشاره کرد و افزود: خرید غیر نقدی اکثر واحدهای خرده فروشی از بازارهای عمده عرضه کالا و خدمات و افزایش بار مالی اضافی خواب سرمایه واحد‌ها براین نوسانات دامن می‌زند.

وی به شفاف نبودن قیمت برخی محصولات قابل عرضه در سطح بازار تاکید کرد و ادامه داد: عدم وجود واحدهای بزرگ عرضه کالا به صورت فروشگاه‌های بزرگ طبق تعریف مندرج در قانون، عدم تمایل واحدهای خرده فروشی جهت تامین کال‌های قابل عرضه در سطح واحدهای تولیدی استان و عدم وجود تنوع و رغبت تولید در داخل استان زنجان از دیگر دلایل نوسانات بازار استان زنجان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به اقدامات نظارتی از سوی این ستاد اشاره کرد و یادآور شد: ساماندهی و یکسان سازی قیمت آجیل و خشکبار، شیرینی و میوه و تره بار در سطح خرده فروشی‌ها در دستور کار ستاد تنظیم بازار است.

به گفته معصومی، ساماندهی واحدهای نانوایی، بررسی قیمت گذاری کالاهای تولیدی استان و انطباق آن با دستورالعمل‌های صادره از سوی سازمان حمایتی و انجمن صنفی تولید کنندگان از دیگر اقدامات لازم در این زمینه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز