خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان تاکید کرد:

در پیشگیری از بیماری‌های کلیوی، برنامه‌ریزی‌های آموزشی صورت گیرد

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۸۵۶

انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی‌های خود را با برنامه‌های نوین آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همسو کند.

رئیس مرکز بهداشت استان زنجان گفت: بخش‌های اطلاع رسانی در زمینه آشنایی با بیماری‌های کلیوی و نحوه پیشگیری از آن‌ها باید تقویت شده و کلاس‌های توجیهی حضوری و پمفلت و CD آموزشی طبق فرایند تعریف شده برگزار شود.

به گزارش ایلنا از زنجان، محمدرضا صایینی رئیس مرکز بهداشت استان زنجان، امروز در این زمینه افزود: در تعبیه و نگهداری شالدون و فیستول، بیماران کلیوی و پزشکان جراح عروق، بیشتر توجیه شوند.

وی افزود: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان، فعالیت‌های آموزشی و اطلاع رسانی‌های خود را با برنامه‌های نوین آموزشی دانشگاه علوم پزشکی همسو کند.

مدیر انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان در این جلسه تاکید کرد: انجمن حمایت از بیماران کلیوی زنجان با عقد تفاهم نامه‌های همکاری با دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد و زنجان، برپائی کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت پزشکان و پرستاران، تست قند خون و فشارخون به همراه مشاوره‌های پزشکی و توزیع بسته‌های آموزشی و تبلیغاتی در میان اقشار مختلف جامعه، صدور کارت اهداء عضو و سایر اقدامات مرتبط در مناسبت‌ها و مقاطع زمانی مختلف، در کاهش بیماران دیالیزی در مقایسه با آمار کشوری موثر است.

محمدرضا طهماسبی تصریح کرد: بخش‌های اطلاع رسانی در زمینه آشنایی با بیماری‌های کلیوی و نحوه پیشگیری از آن‌ها باید تقویت شده و کلاس‌های توجیهی حضوری و پمفلت و CD آموزشی طبق فرایند تعریف شده برگزار شود.

وی در پایان یادآور شد: هدف گزاری فعالیت‌ها و تدوین سند چشم انداز با فراهم آوری نیروی انسانی و تجهیزاتی لازم با گروه سنی و هدف مشخص، دسترسی به اطلاعات آماری مبتلایان، کمک به ارتقاء کیفیت درمان و امکانات رفاهی بیماران در بخش‌ها و مسائل اجتماعی، برنامه ریزی در تغییر الگوی زندگی در کنار برنامه‌های آموزشی، در دستور کار باید باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز