خبرگزاری کار ایران

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

فرهنگ‌سازی لازمه ارتقای عوامل اجتماعی موثر بر سلامت روان است

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۸۳۳

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: فرهنگ سازی نقش قابل توجهی در ارتقای عوامل اجتماعی موثر بر سلامت روان دارد.

ایلنا: مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سه عامل مهم بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات جاده‌ای به عنوان عوامل عمده در مرگ و میر‌ها اعلام شده است که همه این مباحثریشه در بهداشت و سلامت روانی افراد دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیر نظری، مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان امروز(۲۷ مهر) در همایش «پیش به سوی آینده‌ای پرنشاط در سالمندی با سرمایه گذاری در سلامت روان دانش آموزان» که در محل کانون سهروردی زنجان برگزار شد با تبریک دهه ولایت به اهمیت واقعه غدیر اشاره کرد و اظهار داشت: قرآن کریم می‌فرماید: در این روز دین اسلام به عنوان کامل‌ترین دین درآمده و نعمت بر انسان تمام شده است.

نظری به هفته پیوند اولیا و مربیان، تربیت بدنی و بهداشت روان نیز اشاره و با تاکید بر تقارن این ایام با دهه ولایت افزود: تمام اولیاء و مربیان در تلاش هستند تا بهداشت روان دانش آموزان را ارتقاء دهند.

این مقام مسئول خانواده را مهم‌ترین و موثر‌ترین رکن در ارتقاء بهداشت و سلامت روان کودکان و دانش آموزان عنوان کرد و گفت: خانواده ضامن سلامت روان است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان تامین نشاط و شادابی دانش آموزان را لازمه بهداشت و سلامت روان اعلام کرد و یادآور شد: عقل سالم در بدن سالم است و پرداختن به مقوله ورزش در مدارس نیز در همین راستا اجرا می‌شود.

نظری به اهمیت فرهنگ سازی در ارتقاء عوامل اجتماعی موثر بر سلامت روان اشاره کرد و اظهار داشت: سه عامل مهم بیماری‌های قلبی و عروقی، سرطان و تصادفات جاده‌ای به عنوان عوامل عمده در مرگ و می‌ر‌ها اعلام شده است که همه این مباحثریشه در بهداشت و سلامت روانی افراد دارد.

وی علت اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی را استرس عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: باید از طریق فرهنگ سازی و مقابله با این استرس‌ها که ریشه فرهنگی دارد جلوی می‌رگ و می‌رهای اینگونه را گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان به نتیجه تحقیقاتی که در خصوص دوره زندگی بشر انجام شده است نیز اشاره کرد و افزود: بشر ۸۰۰ دوره زندگی کرده است که ۶۵۰ دوره آن غارنشینی بوده و از دوره ۷۳۰ به بعد پیشرفت و تغییرات زندگی آغاز شده است.

به گفته نظری اختراع خط اولین عامل در ایجاد تغییرات در زندگی بشر شناخته شده است و اختراع چاپخانه و رایانه نیز از دیگر عوامل ارتقاء و پیشرفت انسان هاست.

وی در پایان به سرعت پیشرفت تکنولوژی در عصر حاضر اشاره کرد و یادآور شد: این عصر به عنوان عصر ناپایداری نامیده شده است و منطبق شدن با این تغییرات لازمه رشد در این عصر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز