خبرگزاری کار ایران

بازدید دکتر جهانگیری از غرفه صندوق در همایش ملی روز روستا و عشایر

asdasd
کد خبر : ۸۲۷۰۸۲

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، در حاشیه همایش ملی روز روستا و عشایر، از غرفه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بازدید کرد و در جریان دستاوردهای این صندوق در دولت یازدهم و دوازدهم قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معاون اول رئیس جمهور در این همایش با تأکید بر این که یکی از جهت گیری‌های اصلی انقلاب اسلامی دستیابی به عدالت بود، گفت: خواست امام (ره)، مقام معظم رهبری و مردم عدالت است و اگر مفهوم عدالت از جامعه‌ای رخت بربندد بدون تردید مشکلات اساسی در آن جامعه ایجاد خواهد شد.

دکتر جهانگیری افزود: چهل درصد جمعیت استان در روستاها زندگی می کنند و حتی در مناطقی نظیر سربیشه تمام مردم روستانشین هستند و برگزاری این همایش در استان ابتکار خوبی است که باید ادامه یابد.

وی ادامه داد: مسأله روستا و عشایر جزو مسایل جدی و تعیین کننده ایران است و روستاییان و عشایر در اقتصاد، فرهنگ و تمدن این سرزمین نقش بسزایی دارند که باید به آن اشاره کرد.

معاون اول رییس جمهور با تأکید بر لزوم شناخت و شناسایی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی روستاهای کشور گفت: قطعاً این رخداد موجب تقویت وحدت ملی و احساس غرور و همبستگی می شود و ما مسئولان موظفیم گذشته افتخار‌آفرین ملت ایران را مکتوب کنیم.

دکتر جهاگیری در خصوص بازدید 800 گردشگر خارجی از روستای «ماخونیک» اشاره کرد و گفت: این نکته ای قابل توجه است که گردشگرانی از خارج صرفاً برای بازدید این روستا در منطقه ای از استان خراسان جنوبی می آیند اما مردم و حتی مسئولان ما آشنایی با این ظرفیت بالقوه ندارند.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: روستاهای ایران جاذبه های طبیعی و تاریخی و گردشگری بسیاری دارند که می توان با اتکا به آنها اقتصاد کشور را به خودکفایی رساند.

دکتر جهانگیری به نقش روستاییان و عشایر در تأمین امنیت غذایی کشور اشاره کرد و گفت: قطعاً روستاییان و عشایر کانون اصلی خودکفایی کشور در حوزه مواد غذایی هستند و بار بسیار بزرگی از تولید کشاورزی کشور را بر دوش دارند.

دکتر جهانگیری با اشاره به این که در همایش های این چنینی از نقش کشاورزان و عشایر در همه زمینه ها قدردانی می شود گفت: دستاوردهای بزرگ را حتی اگر زیاد هم مطرح شده باشد باید دوباره عنوان کنیم به ویژه اگر این دستاوردها در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی نظیر اجرای عدالت باشد.

معاون اول رییس جمهور گفت: در رسیدگی به مناطق محروم و روستایی و ایجاد زیرساخت ها قابل دفاع و درخشان هستیم و باید تلاش کنیم تا در دستیابی به این شعار بیش از گذشته موفق باشیم.

دکتر جهانگیری با بیان این که آمار اقدامات جمهوری اسلامی به ویژه در دولت های یازدهم و دوازدهم برای توسعه روستاها بی نظیر است، گفت: این در حالی است که در شش سال گذشته چهار و نیم سال نیز تحت تحریم آمریکا بوده ایم اما دولت در عین کمبود منابع تدبیر کرد که چگونه بدون وابستگی به بودجه اقدامات عمرانی در روستاها را نیز به پیش ببرد. متأسفانه در همین اوضاع عده ای چنان منفی بافی می کنند که کسی جرأت نکند بگوید جمهوری اسلامی اندک خدماتی هم انجام داده است.

گفتنی است در حاشیه این همایش، دکتر جهانگیری از غرفه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بازدید کرد. دراین بازدید علی شیرکانی مدیرعامل صندوق، توضیحاتی راجع به خدمات و تعهدات صندوق و دستاوردهای این نهاد بیمه ای در دولت یازدهم و دوازدهم، به معاون اول رئیس جمهور ارائه داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز