خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره کار حاجی‌آباد هرمزگان:

۲۲ معدن در «حاجی آباد» فاقد مسئول ایمنی هستند

asdasd
کد خبر : ۲۴۵۰۵۹

«در ۹ ماهه امسال ۲۲ مورد بازرسی از معادن این شهرستان صورت گرفته است / این معادن فاقد مسئول ایمنی هستند / برای جلوگیری از بروز حوادثناگوار باید چاره اندیشی و تمهیدات لازم توسط دستگاههای ذیربط صورت پذیرد».

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاجی آباد گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۲ مورد بازرسی از معادن این شهرستان صورت گرفته است.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «قاسمی افشار»، با بیان اینکه تعداد ۱۳ معدن در حوزه شهرستان حاجی آباد فعال هستند و علی رغم صعب العبور بودن مسیر بیشتر معادن و با توجه به اهمیت ایمنی در معادن، از ابتدای سال تا پایان آذرماه ۲۲ مورد بازرسی از معادن این شهرستان انجام شده است.

وی بیان کرد: وضعیت ایمنی معادن منطقه کوهشاه مناسب نیست و نواقص عمده موجود در این معادن موجب عدم بهره برداری بسیاری از آنهاست و ورود اهالی منطقه به معدن و برداشت غیراصولی توسط آنان، عدم انجام عملیات استخراج طبق اصول فنی و مهندسی، محصور نکردن معدن و نقاط حادثه خیز، عدم تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار، احتمال ریزش، عدم حضور مسوول ایمنی در معدن و عدم وجود علائم هشدار دهنده از جمله نواقص عمده موجود در معادن این شهرستان است.

رییس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی حاجی آباد از معرفی کارفرمایان متخلف به مراجع قضایی خبر داد و بیان کرد: با توجه به اینکه در بیشتر معادن منطقه با ورود به معدن اقدام به استخراج سنگ و فروش غیرقانونی می‌کند و تعطیلی معدن عملا هیچ مشکلی حل نمی‌کند، اظهارکرد: برای جلوگیری از بروز حوادثناگوار باید چاره اندیشی و تمهیدات لازم توسط دستگاههای ذیربط صورت پذیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز