خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران در شورای عالی کار خبر داد:

آغاز جنگ روانی در مذاکرات مزدی ۹۴ / انتشار اخبار کذب از جلسه تعیین مزد

asdasd
کد خبر : ۲۴۰۰۷۵

«عضو کارگری شورای عالی کار در واکنش به سخنان روز گذشته نایب رئیس کانون عالی کارفرمایان که مدعی مخالفت دولت با افزایش بیش از ۱۸ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۴ شده بود گفت: در جلسه روز گذشته به هیچ وجه چنین صحبتی مطرح نشد. آنچه در جلسه روز گذشته شورای عالی کار مطرح شد کاهش قدرت خرید کارگران بود.»

عضو کارگری شورای عالی کار گفت: برخلاف گفته‌ نماینده کارفرمایان درجلسه روز گذشتهاین شورا در مورد میزان افزایش مزد سال ۹۴ هیچ صحبتی نشد.

«محمدرضا بقائیان» در واکنش بهسخنانروز گذشته نایب رئیس کانون عالی کارفرمایان که مدعی مخالفت دولت با افزایش بیش از ۱۸ درصدی دستمزد کارگران در سال ۹۴ شده بود گفت: در جلسه روز گذشته به هیچ وجه چنین صحبتی مطرح نشد. آنچه در جلسه روز گذشته شورای عالی کار مطرح شد درباره کاهش قدرت خرید کارگران بود.

به گفته بقائیان، اعضای کارفرمایی شورای عالی کار در حالی بصورت هدفمند و هوشمندانه از جلسات شورای عالی کار اخبار غیر واقعی را نقل می‌کنند که پیش از این حتی حاضر نشده بودنددر پاسخ به درخواست وزارت کارنظر کار‌شناسی خود را در مورد دستمزدهای سال ۹۴ اعلام کنند.

وی در مورد اتفاقاتی که در این جلسه افتاد گفت: براساس آمارهایی که در این جلسه مورد تایید مقامات دولتی نیز قرار گرفت در فاصله سالهای اخیر قدرت خرید کارگران تا ۷۵ درصد از هزینه‌های زندگی عقب افتاده است.

بقائیان افزود: اعضای شواری عالی کار در پایان جلسه روز گذشته توافق کردند تا طی یک برنامه چهار ساله شکاف مزدی به وجود آمده را جبران کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز