خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران نساجی کاشان تشریح کرد:

کارگران صنایع نساجی در انتظار تامین اعتبار قانون مشاغل سخت

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۴۰

بخش قابل توجهی از کارگران در این صنعت به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۰ نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند. در حال حاضر حدود ۳۰۰ کارگر رسمی در این کارخانه و ۱۲۰ نفر در کارخانه حریر مخمل ابریشم کاشان در انتظار اجرایی شدن این قانون هستند.

نماینده کارگران کارخانه نساجی کاشان از تعلل سازمان تامین اجتماعی برای بازنشسته کردن کارگران شاغل در صنعت نساجی بر اساس قانون مشاغل سخت و زیان آور انتقاد کرد.

«محسن رمضانی» در این باره به ایلنا گفت: بخش قابل توجهی از کارگران در این صنعت به دلیل سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی از سال ۹۰ نمی‌توانند از بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور استفاده کنند. در حال حاضر حدود ۳۰۰ کارگر رسمی در این کارخانه و ۱۲۰ نفر در کارخانه حریر مخمل ابریشم کاشان در انتظار اجرایی شدن این قانون هستند.

او افزود: بهانه سازمان تامین اجتماعی برای صدور احکام بازنشستگی کارگران شاغل در صنعت نساجی؛ پیشبینی نشدن منابع مالی در بودجه سال ۹۳ است.

به گفته وی، مطابق قانون مشاغل سخت و زیان آور کارگران شاغل در واحدهای نساجی مشمول این قانون می‌شوند اما از آنجا که کارگران نساجی کاشان در سالهای ۸۳ و ۹۰ برای دو نوبت به بیمه بیکاری معرفی شده‌اند، سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی آن‌ها موافقت نمی‌کند.

نماینده کارگران نساجی کاشان یادآور شد: مخالفت‌ها و سخت‌گیری‌های سازمان تامین اجتماعی با درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران از حدود ۳ سال پیش به بهانه نبود منابع مالی کافی برای ارئه خدمات بیمه‌ای و بازنشستگی آغاز شده است.

وی ادامه داد: درخواست بازنشستگی پیش از موعد کارگران نساجی درحالی معطل مانده است که ۳ سال پیش کارگران کارخانه نساجی سیمین نو اصفهان از همین طریق بازنشسته شدند.

نماینده کارگران مدعی شد: مسئولان سازمان تامین اجتماعی می‌گویند که چنانچه دولت منابع مالی بازنشستگی شما را مشخص کند، دیگر هیچ مخالفتی با بازنشستگی پیش از موعد ما نخواهند داشت.

به گفته این کارگر نساجی کاشان، کارگران شاغل در این مجموعه به دلیل بحرانی بودن وضعیت کارخانه برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار و تامین اجتماعی فرستاده شدند. طبق قانون باید تامین اجتماعی بر اساس مصوبه هیئت وزیران در سالهای ۹۰ و ۸۳(مبنی بر اینکه کلیه کارگران صنعت نساجی که مشمول قانون بازنشستگی با مشاغل سخت وزیان آور هستند می‌توانند تا پایان سال ۹۲ با احتساب سوابق بیمه بیکاری بازنشسته شوند) همه کارگران مشمول را بازنشسته می کرد. اما تامین اجتماعی در طول این چند سال به دلیل نداشتن منابع مالی از اجرای آن خوداری کرد و هیچ کارگرنساجی بازنشسته نشد.

او گفت: بعد از اجرا نشدن این قانون از سوی تامین اجتماعی و پیگیری نمایندگانشان بلاخره مجلس با تصویب لایحه‌ای مصوبه فوق را یکسال(پایان ۹۳) تمدید کرد. در این شرایط با این وجود آنکه چندماه به پایان مهلتی که مجلس برای بازنشسته کردن کارگران نساجی به تامین اجتماعی داده است مانده است همچنان به بهانه تامین نشدن بار مالی از اجرای ان اجتناب می‌کند.

رمضانی با اشاره به نزدیک شدن زمان پایان مصوبه دولت در خصوص شرایط بازنشستگی و بیکاری در مشاغل سخت و زیان‌آور کارگران نساجی کاشان خواستار عمل به خواسته‌ کارگران نساجی کاشان از سوی دولت شد و گفت: چرا دولت اجرای مصوباتی را که توانایی تامین منابع مالی آن را ندارد به شهروندان ابلاغ می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز