خبرگزاری کار ایران

وزیر کار می‌گوید ۱۵۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی در یکسال گذشته ایجاد شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۷۲

«درحال حاضر نظام رسیدگی به دعاوی پاسخگوی نظام کارگری و کارفرمایی نیست و به زودی دراین امر تجدید نظر می‌شود / هدف دولت در ارتباط با نهادهای مدنی عرصه روابط کار نقش تسهیل‌گری و حمایت‌گری است و نه دخالت و مهندسی در انتخابات».

وزیر تعاون‌، کار و رفاه اجتماعی از تشکیل ۱۵۰۰ تشکل کارگری و کارفرمایی جدید در عملکرد یکسال گذشته دولت یازدهم خبرداد و گفت: تشکیل این تعداد تشکل نشان می‌دهد دولت به توسعه نهادهای مدنی توجه جدی دارد و ما معتقدیم که نهادهای مدنی عرصه روابط کارباید درتصمیم سازی‌ها مشارکت جدی داشته باشد.

به گزارش ایلنا، «علی ربیعی» در نخستین جلسه دوره جدید هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان که در محل وزارت تعاون، ‌کارو رفاه اجتماعی برگزارشد از تجدید ساختار رسیدگی به دعاوی کارگری و کارفرمایی خبرداد.

وی گفت: ‌درحال حاضر نظام رسیدگی به دعاوی پاسخگوی نظام کارگری و کارفرمایی نیست و به زودی دراین امر تجدید نظر می‌شود.

وزیر تعاون‌، کارو رفاه اجتماعی دربخش دیگری از اظهارات خود اضافه کرد: ‌به مدیران کل استانی تاکید کرده‌ایم که هیچ تصمیمی بدون نشست سه جانبه از نگاه ما پذیرفته شده نیست و تمام تصمیم سازی‌ها باید با سه جانبه گرایی انجام شود.

ربیعی اعلام کرد: ‌ هدف دولت در ارتباط با نهادهای مدنی عرصه روابط کار نقش تسهیل‌گری و حمایت‌گری است و نه دخالت و مهندسی در انتخابات، بنابراین کانون‌های عالی کارفرمایان می‌توانند اتاق فکربخش‌های کارفرمایی تلقی شوند تا به این ترتیب نظرات کار‌شناسان به دولت منعکس شود و این تشکل‌ها باید درفرایند تصمیم سازی‌ها مشارکت داشته باشند.

وزیر کار برحضور فعال تشکل‌های کارفرمایی و کارگری کشور در فرآیندهای تصمیم سازی و تصمیم گیری تاکید کرد و گفت: باید تلاش کرد‌ مزایای تصمیم گیری‌های سه جانبه و بهره‌مندی از نظرات تشکل‌های به سایردستگاه‌ها شناسانده شوند.

وی اضافه کرد: ‌کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان شناخته شده نیست و باید کاری کنیم که تشکل‌های ما به مجامع مختلف و دولت به درستی معرفی شوند.

وی گفت: ‌ برخلاف این تصور که تشکل‌های کارگری و کارفرمایی به دنبال مسائل صنفی هستند اما در واقع این گونه نیست بلکه آنان درجهت منافع ملی و توسعه اقتصادی نقش ایفا می‌کنند.

ربیعی اثرگذاری کانون‌های کارفرمایی را نسبت به سایر تشکل‌های مشابه مطلوب ندانست و تاکید کرد: ‌چنانچه این تشکل و نقش آن بیشتر معرفی شود کانون‌های عالی می‌توانند موثر‌تر واقع شوند.

وی افزود: ‌ مهم‌ترین امتیاز کانون عالی کارفرمایان نزدیکی آنان با نهادهای کارگریست و باید به دنبال راه حلی باشیم که بتوانیم نهاد کارفرمایی قوی داشته باشیم و تمامی نظرات کار‌شناسی ارائه شده از سوی این کانون را به دولت منتقل کنیم.

وزیرتعاون‌، کارو رفاه اجتماعی با یاد آوری روزهای ابتدایی حضور خوددر این وزارتخانه گفت: در آن زمان سازمان تامین اجتماعی با حدود ۵ هزار میلیارد تومان کسری بودجه مواجه بود و دفترچه‌های بیمه سازمان تامین اجتماعی ارزشی نداشتند به طوری که بر در داروخانه‌ها نوشته بودند دفترچه تامین اجتماعی نمی‌پذیریم. اما امروز این گونه نیست و نه تنها کسری‌ها جبران شده بلکه ارزش دفترچه‌ها نیز رو به افزایش است.

ربیعی ادامه داد: این درحالی است که با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید ۱۲ هزار میلیارد تومان به بخش درمان تامین اجتماعی بودجه اختصاص داده شد و این سازمان سهم مهمی در تولید درمان برای جمعیت بزرگی از کشور دارد.

وی ضمن شنیدن اظهارات نمایندگان کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان، رسیدگی به بخش‌های مهمی از پیشنهاد‌های این افراد را در دستور کارمدیران مربوطه قرارداد و خطاب به این افراد گفت: ‌ معتقدم دردوره‌ای که تصدی این وزارتخانه را عهده دار هستم باید نهادهای مدنی رشد کنند چرا که برای رسیدن به این هدف مهم سال‌ها تلاش کرده‌ام.

همچنین در این دیدار دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایان برهمکاری این کانون با وزارت تعاون‌، ‌کارروفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: ‌ این کانون عالی، ‌تحقق اهداف توسعه ملی را دنبال وتلاش می‌کند با نظرات کار‌شناسی دولت را یاری دهد.
محمدعطاردیان همچنین به نقش شناخته شده این کانون درسطح بین المللی و همکاری‌های این تشکل با نهادهای بین المللی اشاره کرد و از سفر آتی دبیر کل سازمان بین المللی کارفرمایان به تهران برای توسعه همکاری‌ها خبرداد.

وی گفت: ‌ همچنین این کانون به زودی با اتحادیه صنعتکاران روسیه یک یادداشت تفاهم همکاری امضاء می‌کند. این اقدام می‌تواند درجهت شناساندن ظرفیت‌های تولیدی کشور به تجارروسی موثر باشد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی بر لزوم بهره‌مندی از نظرات این کانون در خصوص مسائل تامین اجتماعی تاکید کرد.

شایان ذکراست وزیر تعاون‌، کارو رفاه اجتماعی پس ازدریافت نظرات این کانون با حضور مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی جلسه دیگری را برای دریافت نقطه نظرات این تشکل تشکیل داد تا آنان مسائل خود را با مدیرعامل تامین اجتماعی درمیان بگذارند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز