خبرگزاری کار ایران

یک استادکار این مجتمع تشریح کرد:

پتروشیمی خوزستان؛ کار با مواد شیمیایی بدون وسایل ایمنی استاندارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۰۵۳

«مواد شیمیایی چون، فنول و فسژن(گاز خردل) از جمله این مواد است. / واحد ۴۰ – ۴۱ پتروشیمی خوزستان واحد سیلوی این مواد خطرناک شیمیایی است که کارگران خدماتی موادی را که به زمین ریخته می‌شود باید جارو کرده و وارد کیسه کنند.»

کارگران پیمانکاری واحد ۴۰ – ۴۱ مجتمع پتروشیمی خوزستان که ۸ ساعت از روز با مواد شیمیایی سر و کار دارند از وسایل حفاظت و ایمنی مناسب در برابر مواد سرطان‌زا محرومند.

«ناصر احمدی» یک استادکار برق مجتمع پتروشیمی خوزستان از مجموعه هلدینگ خلیج‌فارس در این باره به ایلنا گفت: بیش از ۱۵۰ نفر از کارگران خدماتی و تعمیرکار واحد ۴۰ – ۴۱ این مجتمع فاقد وسایل ایمنی مناسب و استاندارد در برابر مواد خطرناک شیمیایی هستند. این کارگران خدماتی و تعمیرکار سالی دو بار لباس، کفش و ماسک و… دریافت می‌کنند اما هیچ‌یک از این وسایل استاندارد و متناسب با نوع کار با مواد خطرناک شیمیایی نیست.

به گفته احمدی، مواد شیمیایی چون، فنول و فسژن(گاز خردل) از جمله این مواد است.

او ادامه داد:واحد ۴۰ – ۴۱ پتروشیمی خوزستان واحد سیلوی این مواد خطرناک شیمیایی است که کارگران خدماتی موادی را که به زمین ریخته می‌شود باید جارو کرده و وارد کیسه کنند.

احمدی ادامه داد: تعمیرکاران نیز در این واحدها به تعمیرات ابزار دقیق، برق و پمپ‌ها می‌پردازند که در صورت تماس با این مواد، بنا به خاصیت جذب آن از راه پوست، آنان را پس از مدتی دچار ناراحتی‌های قلبی و ریوی می‌کند.

وی افزود: بار‌ها در جلسات بازرسی‌های کمیته حفاظت فنی این مشکل منعکس شده و مسئولان از متناسب نبودن لباس و ماسک‌های در اختیار قرارداده شده کارگران آگاهی کافی دارند.

احمدی با تاکید بر این نکته که لباس‌ها باید خاصیت ضد اسیدی داشته باشند، گفت: ماسک‌های معمولی در اختیار کارگران گذارده شده است در حالی‌که باید این ماسک‌ها مخصوص کار باشد.

وی در خاتمه اظهار داشت: کارفرما به دلایل مالی از انجام این‌کار امتناع می‌‌کند و وسایل استاندارد این کار را در اختیار کارگران قرار نمی‌دهد.

[اخبار کارگری ایلنا را درfacebook،twitterو+ googleدنبال کنید]

ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز