خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی:

وزارت کشور با جبران کسری حق بیمه کارفرمایان ساختمانی موافقت نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۹۵۰۰۵

«تاییدیه وزارت کشور برای جبران کسری حق بیمه کارفرمایان از محل مالیات بر ارزش افزوده باید از متن طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی حذف شود.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان مرکزی گفت تاییدیه وزارت کشور برای «جبران کسری حق بیمه کارفرمایان از محل مالیات بر ارزش افزوده» باید از متن طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی حذف شود.

«علی غیاثی» در این باره به ایلنا گفت:ما به تعیین سهم حق بیمه کارفرمایان ساختمانی معادل ۱۲ درصد هزینه اخذ پروانه ساختمان معترض‌ایمزیرا این میزان برای بیمه یک میلیون کارگر ساختمانی بیمه نشده کافی نیست.

وی ادامه داد: همچنین در کلیات طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی آمده است کسری سهم حق بیمه کارفرمایان ساختمانی از محل مالیات بر ارزش افزوده و با تایید وزارت کشور جبران شود. طبیعی است که وزارت کشور هیچ‌گاه چنین اجازه‌ای را صادر نمی‌کند.

وی افزود: در طرح یاد شده آمده است سازمان امور مالیاتی کسری حق بیمه کارفرما را از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده تأمین و به حساب سازمان تأمین اجتماعی واریز کند.

این فعال کارگری تصریح کرد:یا باید سهم حق بیمه کارفرمایان از ۱۲ درصد هزینه اخذ پروانه ساختمان به حدود ۱۷ درصد برسد، یا تاییدیه وزارت کشور برای جبران کسری این سهم حق بیمه از محل مالیات بر ارزش افزوده از متن طرح حذف شود.

گفتنی است نمایندگان در نشست علنی صبح دیروز مجلس(چهارشنبه ۲۲ مرداد) با کلیات طرح تغییر قانون بیمه کارگران ساختمانی موافقت کردند.

در ماده ۵ این طرح آمده سازمان تأمین اجتماعی مکلف است ۷ درصد حق بیمه را از کارگران ساختمانی بگیرد و ۲۰ درصد سهم کارفرما را نیز از ۱۲ درصد مجموع عوارض و درآمد ناشی از صدور پروانه ساختمان کسر کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز