خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه صیادان کشور در گفتگو با ایلنا:

کاهش ذخایر دریایی و افزایش هزینه‌های صید / شغل ماهیگیری رو به نابودی است

asdasd
کد خبر : ۱۹۴۷۱۲

«کاهش ذخایر دریایی و افزایش هزینه‌های صید از جمله افزایش سرسام‌آور نرخ سوخت، یخ، ادوات و تجهیزات صیادی و شنارو‌ها که به دلار تهیه می‌شوند فشار مضاعفی را بر صیادان وارد می‌سازد و در این شرایط صیادان بدون حمایت دولت امکان ادامه به شغلشان را ندارند.»

رئیس اتحادیه صیادان بوشهر با اشاره به کاهش ۵۰ درصدی صید میگو، خواستار حمایت جدی دولت از صیادان شد.

«محمد کارگر» در گفتگو با خبرنگار ایلنا بیان کرد: بر اساس آمار پژوهشکده میگوی ایران، صید میگو کاهش ۵۰ درصدی داشته است و همین امر موجب شده تا صیادان این شغل را غیراقتصادی بدانند.

مدیرعامل اتحادیه صیادان کشور ادامه داد:کاهش ذخایر دریایی و افزایش هزینه‌های صید از جمله افزایش سرسام‌آور نرخ سوخت، یخ، ادوات و تجهیزات صیادی و شنارو‌ها که به دلار تهیه می‌شوند فشار مضاعفی را بر صیادان وارد می‌سازدو در این شرایط صیادان بدون حمایت دولت امکان ادامه به شغلشان را ندارند.

رئیس اتحادیه صیادان بوشهر در تشریح خواسته‌های صیادان گفت: همان‌گونه که شرکت‌های پرورش و عمل‌آوری میگو، اتحادیه‌های فرشبافان کشور و… بسته‌های حمایتی دولت را دریافت کرده‌اند، صیادان نیز خواستار بهره‌مندی از چنین تسهیلاتی هستند.

این فعال کارگری با بیان این‌که پی‌گیری‌های لازم اتحادیه در این زمینه از وزارت جهاد کشاورزی، سازمان شیلات کشور صورت گرفته است، تصریح کرد: اعطای وام‌هایی با بهره‌های پایین، بخشودگی جرایم‌های بانکی و… از جمله حمایت‌هایی است که مسئولان می‌توانند به صیادان آسیب‌دیده و اتحادیه‌های آنان عرضه کنند.

این کارگر در تشریح روند پی‌گیری‌های حمایتی از مشکلات صنفی صیادان اظهار داشت: این مشکلات و خواسته‌ها با نمایندگان مجلس مطرح شد و تا کمیسیون تلفیق مجلس نیز پیش‌ رفت اما در آنجا به‌دلیل بار مالی موضوع به تصویب نرسید.

مسئول تعاونی صیادان بوشهر گفت: با متوقف شدن کمک‌های دولتی این صنف از حداقل حمایت دولت محروم شد و اکنون شغل صیادی به این سو پیش می‌رود که به‌عنوان شغلی «ناپایدار و بدون ‌امنیت شغلی» باقی بماند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز