خبرگزاری کار ایران

یک کارگر این بخش تشریح کرد:

کارگران خدماتی فرودگاه مهرآباد هر ماه منتظر اخراج‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۹۲۶۱۹

«با وجود قرارداد یکساله شرکت پیمانکار با فرودگاه مهرآباد، مدت قرارداد کارگران یک ماهه شد به این ترتیب که کارگران برای ادامه کار باید هرماه قرارداد امضا کنند.»

یک کارگر بخش خدمات فرودگاه مهرآباد از تبدیل وضعیت قرادادهای کارگران خدمات و حمل چرخ دستی هر ۶ ترمینال این فرودگاه از مستقیم به پیمانی خبر داد.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: در سال ۹۰ قرارداد کارگران بخش خدمات از پیمانی به حالت مستقیم تبدیل شد اما ابتدای سال ۹۳ قرارداد‌ها باز به صورت پیمانی بازگشت.

وی افزود: کارگران از این تبدیل وضعیت ناراضی هستند. بعد از ثبت قرارداد‌های مستقیم شرایط مزد و مزایا بهتر شده بود. تا جایی که قبل از بازگشت به حالت پیمانی درآمد کارگران تا یک میلیون تومان هم می‌رسید اما در ۵ ماه گذشته سقف درآمد کارگران ۸۰۰هزار تومان بوده است.

وی در تشریح وضعیت فعلی قرارداد کارگران بخش خدمات فرودگاه مهرآباد مدعی شد: با وجود قرارداد یکساله شرکت پیمانکار با فرودگاه مهرآباد، مدت قرارداد کارگران یک ماهه شد به این ترتیب که کارگران برای ادامه کار باید هرماه قرارداد امضا کنند.

این کارگر با بیان این ادعا کهکارگران اطلاع چندانی از مفاد این قرارداد‌ها ندارند و فیش حقوقی به آن‌ها داده نمی‌شود،ادامه داد: کارگران بخش چرخ دستی و نظافت فرودگاه مهرآباد هیچ مزایایی دریافت نمی‌کنند. حق عائله‌مندی، مسکن و خواربار به آن‌ها پرداخت نمی‌شود و مبلغ بن کارگری آن‌ها کمتر از ۲۰هزار تومان است.

وی ادامه داد: این کارگران خدماتی حق ناهار ندارند و برای رفت و آمدشان حق سرویس پرداخت نمی‌شود.

این کارگر مدعی شد:با وجود سه شیفت کار، دستمزد کارگران با مزد اضافه کاری نهایتا به ۸۰۰هزار تومان می‌رسد.

توضیحات مدیرکل فرودگاه مهرآباد
مدیرکل فرودگاه مهرآباد در پاسخ به ایلنا علت تبدیل وضعیت قرارداد کارگران خدماتی این فرودگاه را اینطور بیان کرد: تبدیل وضعیت قرارداد‌ها در سال ۹۰ و دوباره در سال ۹۳ در راستای بخشنامه دولت‌های وقت بوده است.

«علی رستمی» ادامه داد: در سال ۹۰ طبق بخشنامه دولت قرارداد کارگران به حالت مستقیم تبدیل شد. در سال جاری هم نظر به لغو بخشنامه تبدیل وضعیت قراردادهای کارکنان در سال گذشته، قرارداد‌ها به حالت پیمانی بازگردانده شد.

وی درخصوص عملکرد شرکت پیمانکاری کارگران خدماتی فرودگاه مهرآباد گفت: شرکت «مرکز خدمات خانه ما» در مناقصه پیمانکاری محاوط فرودگاه مهرآباد برنده شد و در حال حاضر این شرکت مسئول انعقاد قرارداد با کارگران بخش نظافت و چرخ دستی است.

رستمی ادامه داد: ۳۲۰ کارگر برای بخش خدمات با این شرکت همکاری می‌کنند و اداره کل فرودگاه مهرآباد از عملکرد مرکز خدمات خانه ما درخصوص کارگران رضایت دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز