خبرگزاری کار ایران

کارگران تایید و کارفرما تکذیب می‌کند:

شائبه پذیرفته نشدن کارگران پیمانی در بهداری پتروشیمی کارون

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۸۲۸

«بار‌ها اتفاق افتاده است که کارگران با همکاری یکدیگر با وانت و یا وسیله شخصی مصدوم را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. / کارفرما: در حال حاضر کارگران شرکت‌های پیمانکاری از خدمات درمانگاه بهره‌مند می‌شوند و آمبولانس نیز برای انتقال مصدومان وجود دارد.»

یک فعال کارگری از عملکرد ضعیف تیم ایمنی(آتش‌نشانی) و نپذیرفتن مصدومان شرکت‌های پیمانکاری توسط درمانگاه پتروشیمی کارون خبر داد.

این کارگر که نخواست نامش فاش شود، در گفتگو با خبرنگار ایلنا به ذکر نمونه‌ای از حوادثمنجر به مرگ کارگران به دلیل فقدان امکانات ایمنی و پذیرفته نشدن کارگران پیمانی مصدوم توسط بهداری مستقر در کارخانه پرداخت و گفت: یکی از کارگران بخش تعمیرات پتروشیمی کارون به نام «سعید عموری» در سال ۹۰ حین انجام کار در ارتفاع ۱۳متری دچار سکته قلبی شد و برای انتقال مصدوم به زمین به‌دلیل فقدان آسانسور صنعتی یا جرثقیل، همکارانش او را از طریق «کول‌کشی» به پائین منتقل کردند.

این فعال کارگری در ادامه، ادعای پذیرفته نشدن کارگر مصدوم توسط بهداری پتروشمی کارون به دلیل نوع قرارداد کاری این کارگر را مطرح کرد و گفت: نزدیک‌ترین بیمارستان به منطقه ۱۵ کیلومتر فاصله دارد و طولانی شدن انتقال مصدوم به بیمارستان منجر به فوت او شده است.

این فعال کارگری گفت: بار‌ها اتفاق افتاده است که کارگران با همکاری یکدیگر با وانت و یا وسیله شخصی مصدوم را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

نظر یک کار‌شناس ایمنی

«غلامحسین عشقی» کار‌شناس ایمنی و بهداشت محیط کار در گفتگو با خبرنگار ایلنا در این رابطه گفت: اگر مصدومیتی ایجاد شود و مصدوم «کول‌کش» به پائین انتقال داده شود، بیانگر این است که آتش‌نسانی تجهیزات مناسب(برانکارد استرچر – سبد حمل مصدوم) را ندارد.

وی ادامه داد: کارفرمای اصلی باید نسبت به تهیه کلیه امکانات ایمنی اقدام کرده و آن‌را در اختیار پیمانکارانش قرار دهد و چنان‌چه این اتفاق نیافتاده و حادثه‌ای رخ داده باشد، مقصر کارفرمای اصلی است.

این کار‌شناس ایمنی افزود: در مناطق ویژه پتروشیمی که در حال بهره‌برداری هستند، اگر لازمه انجام کار حضور در ارتفاع است، باید پله‌های دائمی ساخته شوند و در این موارد آسانسور صنعتی معنائی ندارد.

عشقی درباره پیشبینی‌های ایمنی در هنگام مصدومیت کارگر در ارتفاع گفت: پیش‌بینی برای ایمنی در این مواقع به گونه‌ای است که یا باید سبدهای حمل مصدوم ساخته شوند و یا باید جرثقیل‌های حاضر در کارگاه که فراوان نیز هست، در دسترس باشد، با حضور مسئول ایمنی گروه امداد مصدوم را پائین می‌آورد.

این کارشناس ایمنی در پایان متذکر شد: استفاده از برانکارد حمل مصدوم از ارتفاع(استرچر) که از ایمنی بالائی نیز برخوردار است، برای این‌دست از حوادثبسیار مطلوب بوده و پیمانکار می‌تواند از آن بهره گیرد.

توضیحات کارفرما

رئیس امور اداری پتروشیمی کارون نیز در گفتگو با ایلنا، ضمن تکذیب و نادرست خواندن ممنوعیت استفاده از بهداری برای پذیرش مصدومان شرکت‌های پیمانکاری، اظهار داشت: بهداری منطقه با ارسال فهرست اسامی کارگران که در اختیار دارد می‌تواند ثابت کند که چنین خبری نادرست است.

«غلامرضا میرزائی» در این‌باره گفت: در حال حاضر حدود ۵۵۰ کارگر شرکت پیمانکاری از خدمات درمانگاه بهره‌مند می‌شوند و آمبولانس نیز برای انتقال مصدومان وجود دارد.

رئیس امور اداری پتروشیمی کارون افزود: آتش‌نشانی و گروه ایمنی منطقه با در اختیار داشتن تجهیزات از جمله جرثقیل ایمنی چنان‌چه حادثه‌ای در منطقه رخ دهد، در محل حاضر شده و به امدادرسانی می‌پردازند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز