خبرگزاری کار ایران

یک کارگر پتروشیمی بوعلی:

تبعیض مزدی منجر به دو دستگی کارگران موقت و پیمانی شده است

کد خبر : ۱۹۰۵۶۹

«اخیرا حقوق و دستمزد بیش از ۵۰ نفر از کارگران قرارداد موقت پتروشیمی بوعلی‌سینا افزایش پیدا کرد اما کارگران قرارداد پیمانی که بیش از ۴۰۰ نفر هستند هیچ تغییری در حقوق و دستمزدشان نداشتند و این موضوع حس تبعیض در بین آنان را تقویت کرده است.»

کارگران پتروشیمی بوعلی‌سینا(بندر امام خمینی) در اعتراض به پرداخت‌های حداقلی خود از طرف کارفرما تهدید به اخراج می‌شوند.

یکی از کارگران پتروشیمی بوعلی‌سینا که خواست نامش محفوظ بماند با بیان این مطلب به ایلنا گفت: اخیرا حقوق و دستمزد بیش از ۵۰ نفر از کارگران «قرارداد موقت» پتروشیمی بوعلی‌سینا افزایش پیدا کرد اما کارگران «قرارداد پیمانی» که بیش از ۴۰۰ نفر هستند هیچ تغییری در حقوق و دستمزدشان نداشتند و این موضوع حس تبعیض در بین آنان را تقویت کرده است.

این کارگر پتروشیمی اختلاف پرداخت حقوق با وجود انجام کار برابر را منجر به «دو دستگی» در بین کارگران دانست و ادامه داد: کارگران در اعتراض به این تبعیض به رییس امور پیمان‌های پتروشیمی بوعلی‌سینا مراجعه کردند اما وی با بیان این‌که «حق اعتراض ندارید» و «باید تابع قانون کار عمل کرد» آنان را از هر گونه اعتراضی بر حذر داشت.

به گفته این کارگر پتروشیمی، کارگران محبورند تا با کار زیاد(اضافه‌کاری) این کمبود مزدی را جبران کنند، اما باز شاهد آن هستند که در وضعیت اصلی تغییری ایجاد نشده است.

وی خاطر نشان کرد: مجتمع پتروشیمی بوعلی در منطقه پتروشیمی بندرامام به پرداخت اندک شهره است.

ارعاب و تهدید به قصد ساکت کردن معترضین
«فرخ شهنی» یکی از فعالان حقوق صنفی کارگران در منطقه بندر امام در همین زمینه به ایلنا گفت: این‌گونه تبعیضات در بین کارگران به‌دلیل اجرا نشدن مصوبه هیئت وزیران دولت دهم که بر اساس آن تمامی کارگران پیمانی به قراداد موقت تبدیل وضعیت می‌شدند، پیش آمده است و مسئولان چون جواب قانع کننده‌ای در این زمینه به کارگران ندارند با «ارعاب و تهدید» سعی در آرام کردن آنان دارند.

به‌ باور این فعال کارگری مقامات و مسئولان دولتی باید با سیاست‌های مدیریتی تلاش کنند تا وحدت رویه‌ای برای دریافت حقوق و مزایای عادلانه ابلاغ و اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز