خبرگزاری کار ایران

غروب دیروز انجام گرفت؛

بازدید وزیر کار از کوره پزخانه‌ای در پاکدشت

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۰۴۳

علی ربیعی گفت: متاسفانه سابقه بیمه بیشتر کارگران کوره پزخانه‌ها محاسبه نشده است بنابراین باید بازرسی‌های کار از این مراکز را افزایش دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی غروب دیروز(شنبه ۴ تیر) از کوره پزخانه‌ای در پاکدشت بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «علی ربیعی» بعد از افطار در جمع کارگران این کوره پزخانه گفت: طی مسئولیت یکساله‌ام در وزارت کار، مدیران حوزه کار و تامین اجتماعی چندین بار از کوره پزخانه‌های استان تهران بازدید کردند.

وی ادامه داد: متاسفانه سابقه بیمه بیشتر کارگران کوره پزخانه‌ها محاسبه نشده است بنابراین باید بازرسی‌های کار از این مراکز را افزایش دهیم.

ربیعی تصریح کرد: دولت یازدهم مشکلات کارگران کوره پزخانه‌ها را می‌داند و در صدد است برای رفع این مشکلات اقدام کند.

همچنین «علی حسینیان»، دبیر انجمن صنفی کارگران کوره پزخانه‌های استان تهران در تشریح مشکلات کارگران کوره پزخانه یاد شده اظهار کرد: بیشتر کارگران این کوره پزخانه افغان و تعداد کمی نیز ایرانی هستند که بیشتر از آذربایجان شرقی و کردستان به اینجا آمده‌اند.

در ادامه، «غلامرضا عباسی» رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران کشور گفت: ۹۰ درصد مشکلات کارگران مربوط به بیمه تامین اجتماعی است. ماده ۱۴۸ قانون کار که کارفرمایان را به پوشش بیمه‌ای کارگران مکلف می‌کند، باید در کوره پزخانه‌ها نیز اجرا شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز