خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد:

تصویب کلیات لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل

asdasd
کد خبر : ۱۸۴۹۵۵

زنانی که دارای شرایط خاصی مانند: داشتن فرزند معلول، کودک زیر ۷ سال یا همسر از کار افتاده هستند ۳۶ ساعت در هفته فعالیت می کنند / با تصویب این لایحه ۶ ساعت از زمان کار زنان واجد شرایط در هفته کاهش خواهد یافت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس، از تصویب کلیات لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل در این کمیسیون خبر داد و

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت، «عباس صلاحی» گفت: بر این اساس تلاش شده تا زنانی که دارای شرایط خاصی مانند: داشتن فرزند معلول، کودک زیر ۷ سال یا همسر از کار افتاده هستند ۳۶ ساعت در هفته فعالیت کنند.

وی درباره جزئیات لایحه مذکور ادامه داد: این لایحه به بانوانی اشاره دارد که دارای شرایط خاصی مانند داشتن فرزند معلول، کودک زیر ۷ سال بوده یا همسر از کار افتاده دارند که بر این اساس ساعت کاری این افراد از ۴۴ ساعت در هفته به ۳۶ ساعت کاهش یافت.

در بیانی دیگر سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس نیز با اشاره به این‌که لایحه کاهش ساعت کار زنان شاغل با هدف کمک به زنان سرپرست خانوار در دست بررسی است، گفت: با تصویب این لایحه ۶ ساعت از زمان کار زنان واجد شرایط در هفته کاهش خواهد یافت.

«ایرج عبدی» با مثبت ارزیابی کردن لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در مجلس، عنوان کرد: این لایحه از سوی دولت قبل به مجلس در راستای کمک به زنان سرپرست خانوار ارسال شد.

نماینده مردم خرم‌آباد و دوره در مجلس شورای اسلامی، در تشریح جزییات لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل٬ افزود: ‌ این لایحه مربوط به زنان سرپرست خانوار، دارای فرزند معلول، بانوانی که همسرانشان به علت بیماری لاعلاج نیاز به مراقبت دارند و همچنین زنان دارای فزرند زیر ۶ سال است می‌شود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه لایحه کاهش ساعت کاری زنان تمامی زنان شاغل را شامل نمی‌شود، تصریح کرد: زنانی که دارای شرایط یاد شده باشند به خاطر این‌که بار مضاعف کار بر دوش‌شان است می‌توانند ازمزایای لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل استفاده کنند.

وی ادامه داد: دولت باید هزینه های کاهش ساعت کاری زنانی که در نهادهای دولتی شاغل هستند را متقبل شود.

عبدی با بیان اینکه کاهش یک ساعت ازساعات کاری زنان شاغل با داشتن شرایط یاد شده در جهت کمک به زندگی آنان است٬ افزود: یک ساعت در روز کار کاهش داده می شود تا به این ترتیب بتوانند به خاطر مشکلاتی که دارند دچار مسائل عدیده‌ دیگری نشوند.

وی با یادآوری بررسی لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل در مجلس٬ گفت: ‌ کلیات این لایحه در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب شده و در حال حاضر در کارگروه ویژه کمیسیون در حال بررسی نهایی است.

عبدی ادامه داد: با تصویب لایحه کاهش ساعت کاری زنان شاغل، مجموع ۴۴ ساعت کار زنان واجد شرایط به ۳۶ ساعت تقلیل خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز