خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره نظام پرستاری استان اصفهان:

تعرفه گذاری خدمات پرستاری، کارانه را بیش از سه برابر افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۸۰۳۷۳

طبق این قانون، ‌ برای پرستاران نیز مثل پزشکان علاوه بر حقوق ثابت، ‌کارمزدی به ازای انجام هر فعالیت پرستاری درنظر گرفته می شود. / اجرای این قانون می تواند تاثیر به سزایی بر دستمزد پرستاران داشته باشد.

دبیر انجمن صنفی پرستاران استان اصفهان گفت: اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری می تواند کارانه ها را در دستمزد پرستاران بیش از ۳ برابر افزایش دهد.

«عبدالحمید سطوت» درباره قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری به ایلنا گفت: طبق این قانون، ‌ برای پرستاران نیز مثل پزشکان علاوه بر حقوق ثابت، ‌کارمزدی به ازای انجام هر فعالیت پرستاری درنظر گرفته می شود. اجرای این قانون می تواند تاثیر به سزایی بر دستمزد پرستاران داشته باشد، ‌با این وجود و در حالی که این قانون در سال ۱۳۸۶ در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده، تاکنون اجرا نشده است.

وی افزود: مشخص نیست چرا دولت و مجلس برای اجرایی شدن این قانون همت نمی کنند، تاکنون شورای عالی بیمه مخالفت خود را با اجرای این قانون اعلام کرده اما نهادهای دیگر با وجود تصویب قانونی علت اجرایی نشدن آن را به طور شفاف اعلام نکرده اند.

سطوت در تشریح دلایل مخالفت شورای عالی بیمه با تعرفه گذاری خدمات پرستاری گفت: با اجرای این قانون، ‌ هزینه های درمان افزایش جزئی خواهد داشت، با توجه به اینکه ۹۰ درصد هزینه های درمان را بیمه می پردازد این افزایش هزینه را بیمه خواهد پرداخت. به همین علت شورای عالی بیمه با اجرای تعرفه گذاری مخالف است.

این عضو انجمن صنفی پرستاران استان اصفهان ادامه داد: در بررسی هایی که انجام دادیم ۵۳۷ فعالیت پرستاری تعیین شد که این فعالیت ها را بر حسب تشابه در ۹۰ بسته کاری تقسیم کردیم. برای هرکدام از فعالیت ها ضریب k مشخص شده و در صورت اجرای تعرفه گذاری، بر اساس همین ضرایب تعرفه هر فعالیت تعیین خواهد شد.

وی در واکنش به اظهارات اخیر معاون پرستاری وزارت بهداشت مبنی بر افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی به کارگیری پرستاران در ماه های آینده تصریح کرد: به نظر نمی رسد بیمارستان ها توان مالی جذب نیروی جدید را با شرایط مناسب اشتغال داشته باشند. با این حال حتی اگر این جذب نیرو صورت بگیرد به هیچ وجه جوابگوی نیاز مبرم بیمارستان های به نیروی پرستار نخواهد بود.

طبق اعلام رسمی معاون وزیر بهداشت در روزهای گذشته، بیمارستان های کشور با کمبود ۲۰۰۰۰ نیروی پرستار مواجه اند اما به گفته سطوت، ‌آمار غیر رسمی خبر از کمبود ۸۰۰۰۰ پرستار را در کشور می دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز