خبرگزاری کار ایران

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران:

با قرارداد سفید امضا می‌توان راحت کارگر را اخراج کرد

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۰۶۲

به طور کلی با انعقاد قرارداد سفید موافق نیستم / اگر واقعا عزم وزارت کار برای پایان دادن به انعقاد قراردادهای سفید امضا جدی است، مسئولان این وزارتخانه باید با نگاهی به تامین منافع اقتصادی کارفرمایان در شرایط قانونی برای فسخ قرارداد کار تجدید نظر کنند.

دبیر کانون عالی انجمن‌های صنفی کارفرمایی ایران استفاده فراگیر کارفرمایان از قراردادهای سفید را ناشی از محدودیت ها و شرایط قانون کار برای فسخ قرارداد کارگران و اخراج آنها از سوی کارفرمایان دانست.

«محمد عطاردیان» در این باره به ایلنا گفت: در حال حاضر دست کارفرمایانی که از همکاری با برخی کارگران رضایت ندارند برای فسخ قراردادها بسته شده، همین مساله منجر به فراگیر شدن انعقاد قراردادهای سفید شده تا اخراج کارگر راحت تر باشد.

وی افزود: قانون کار کارفرمایان را از این لحاظ در تنگنا قرار داده است زیرا به موجب این قانون کارفرما موظف است در صورت ناراضی بودن از کارگر، مستنداتی را برای اخراج او آماده کند. در این شرایط کارفرمایان ترجیح می دهند برخلاف قانون از قرارداد سفید استفاده کنند.

این فعال کارفرمایی گفت: اگر واقعا عزم وزارت کار برای پایان دادن به اتعقاد قراردادهای سفید امضا جدی است، مسئولان این وزارتخانه باید با نگاهی به تامین منافع اقتصادی کارفرمایان در شرایط قانونی برای فسخ قرارداد کار تجدید نظر کنند.

وی با اشاره به عواقب قراردادهای سفید برای کارگران خاطر نشان کرد: به طور کلی با انعقاد قرارداد سفید موافق نیستم چرا که چنین قراردادی قانونی نیست. اما حمایت قانون از کارگر باعثشده تا کارفرمایان در جهت حفظ منافع خود کارگران را با قرارداد سفید به کار بگیرند. اگر قرار بر لغو قراردادهای سفید باشد باید راهکاری برای حفظ منافع کارفرمایان و اختیار آنها در استخدام و اخراج کارگر در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز