خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن خبرداد:

بازپس‌گیری ۲۰ هزار هکتار زمین از زمین‌خواران

کد خبر : ۱۲۵۳۲۲

وزارت راه و شهرسازی به همه تعهداتش پایبند است و طرح مسکن مهر با همه نارسایی‌هایی که مردم و دولت تشخیص دادند با قوت ادامه پیدا می‌کند.

رئیس سازمان ملی زمین و مسکن از بازپس‌گیری ۱۹۴ میلیون مترمربع(حدود ۲۰ هزار هکتار) زمین از زمین‌خواران خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید محمد پژمان در نشستی خبری در حاشیه نمایشگاه راه و شهرسازی افزود: از ۲۱۵ میلیون مترمربع اراضی که توسط زمین‌خواران گرفته شده بود وزارت راه و شهرسازی نزدیک به ۱۹۴ میلیون مترمربع از این اراضی را از دست زمین‌خواران خارج کرد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه اگر کسانی تمایل دارند زمین‌های مسکن مهر به ملکی تبدیل شود بهتر است اندکی صبر کنند تا دولت در بررسی‌هایش به سیاست واحدی در این زمینه دست پیدا کند.

پژمان با اشاره به اینکه تسهیلات مسکن مهر از نقطه آغاز تاکنون ارقام ۱۲ – ۱۵ – ۱۸ – ۲۰ و ۲۲ را تجربه کرده است توضیح داد: حال که میزان تسهیلات به ۲۵ میلیون تومان رسیده است و بعضاً در موارد محدودی با اختیار وزیر راه و شهرسازی این تسهیلات به ۳۰ میلیون تومان هم ارتقا پیدا کرده است در حال حاضر با تغییرات عمده‌ای که به دلیل تورم ۴۰ تا ۴۵ درصدی در کشور اتفاق افتاده است بسیاری از افراد هنوز نتوانسته‌اند واحدهای مسکونی خود را به اتمام برسانند و این چالشی است که هنوز با آن مواجه هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی در رابطه با برداشت اشتباهی که از سخن وزیر درباره توقف مسکن مهر شده است تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی به همه تعهداتش پایبند است و طرح مسکن مهر با همه نارسایی‌هایی که مردم و دولت تشخیص دادند با قوت ادامه پیدا می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز