خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صنایع هوایی:

۵۳۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سند هوانوردی فعال هستند

کد خبر : ۲۲۴۸۹۵

صنعت ساخت پهپاد در کشور بومی شده است و می‌توانیم هر نوع پهپاد را با هر مشخصات در کمتر از دو سال بسازیم.

رئیس سازمان صنایع هوایی از طراحی و ساخت جت منطقه‌ای توسط متخصصان داخلی خبر داد و گفت: صنعت ساخت پهپاد در کشور بومی شده است و می‌توانیم هر نوع پهپاد را با هر مشخصات در کمتر از دو سال بسازیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منوچهر منطقی صبح امروز در مراسم افتتاحیه هفتمین نمایشگاه بین‌المللی هوایی و هوانوردی ایران اظهار داشت: صنعت هوایی کشور مظلوم و البته توانمند است؛ برای رشد این صنعت در زیرساخت‌ها لازم است سه وزارتخانه راه و شهرسازی، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت صنایع و معادن همکاری داشته باشند.

وی افزود: در این راستا، وزارت راه و شهرسازی و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح همکاری خود را آغاز کرده‌اند و در گام بعد به سراغ وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهیم رفت.

منطقی اظهار داشت: از اهداف کلان سند جامع توسعه هوافضای کشور، پیاده‌سازی سیستم‌های نوین مدیریت استراتژیک هوایی و ایجاد ظرفیت‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری است.

رئیس سازمان صنایع هوایی بیان کرد: در حال حاضر در بخش هواپیما، هوانوردی عمومی در حال تبدیل شدن به صنعت بومی است که هواپیماهای ۲،۴، ۶ و ۸ نفره را تولید می‌کنیم و در هواپیماهای ۵۰ تا ۶۰ نفره توانمندی‌های خوبی داریم.

منطقی اظهار داشت: در تعمیر و نگهداری بالگردها، هواپیما و موتورهای هوایی توانمندی اورهال وجود دارد و حتی نوسازی و ارتقای سیستم نیز انجام می‌شود.

رئیس سازمان صنایع هوایی افزود: ۵۳۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه سند هوانوردی فعال هستند و درآمد صنعت در سال گذشته ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

منطقی بیان کرد: امسال هدفگذاری شده است ۱۰۰ میلیون دلار در بخش صادرات در این صنعت انجام شود.

وی با بیان اینکه در برندهای داخلی صنعت در حال توسعه هستیم یادآور شد: طراحی و ساخت جت منطقه‌ای در حال انجام است.

وی با بیان اینکه طراحی و ساخت موتورهای توربینی را انجام می‌دهیم، اظهار داشت: در این باره موتورهای ۱۰ تا ۱۵ مگاواتی از دی‌ماه عملیاتی خواهند شد.

منطقی یادآور شد: در عرصه هواپیماهای سبک و هوانوردی عمومی نیز وارد شده‌ایم؛ تاکنون در اورهال بالگرد، انجام ۱۵۰۰ اورهال عملیاتی شده است که این بالگردها ۱.۵ میلیون ساعت پرواز ایمن انجام داده‌اند.

رئیس سازمان صنایع هوایی گفت: از قابلیت‌های کلیدی ما اورهال قطعات صنعت است که اخیراً ارتقاء و تمدید عمر نیز توسط متخصصان داخلی انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همچنین ساخت پهپاد به طور کامل بومی‌سازی شده است و هر ارگان و بخشی که نیازمند خرید پهپاد باشد، با هر مشخصات کمتر از دو سال تحویل می‌دهیم.

وی بیان کرد: از پهپادهای تجاری برای مراقبت از خطوط نفت و گاز، مراقبت از محیط‌ زیست و سامانه‌های مخابراتی جایگزین ماهواره استفاده می‌شود.



نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز