خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان؛

نقشه های حفاظت بهتر از عرصه های منابع طبیعی گلستان تهیه شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۵۰۶

به منظور سازماندهی و ساماندهی نیروهای حفاظتی فعال در عرصه های منابع طبیعی استان گلستان، نقشه موقعیت استقرار و محدوده حفاظتی نیروها در مقیاس زمینی مناسب تهیه شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تهیه نقشه های رقومی برای حفاظت بهتر از عرصه های منابع طبیعی این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا، ابوطالب قزلسفلو گفت: به منظور سازماندهی و ساماندهی نیروهای حفاظتی فعال در عرصه های منابع طبیعی استان گلستان، نقشه موقعیت استقرار و محدوده حفاظتی نیروها در مقیاس زمینی مناسب تهیه شده است.

قزلسفلو افزود: این نقشه ها با استفاده از داده های رقومی و تصاویر ماهواره ای در اداره فنی و مهندسی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان ترسیم شد.

وی اضافه کرد: در این طرح، محدوده حوزه های ۱۲ شهرستان(در مجموع ۳۲ واحد منابع طبیعی استان گلستان) با استفاده از نقشه های رقومی و تصاویر ماهواره ای تعیین شده است.

وی ادامه داد: از این رو هر واحد منابع طبیعی بر اساس وضعیت استقرار نیروهای حفاظتی، تقسیم بندی و کدگذاری شده تا نیروهای حفاظتی، ضمن شناسایی محدوده دقیق تحت نظارت خود، پیگیر رفع هر گونه تجاوز و تخلف احتمالی در عرصه های منابع طبیعی باشند.

قزلسفلو ابراز امیداوری کرد: با عملیاتی کردن این نقشه ها تا حدود زیادی بتوان در ساماندهی نیروهای حفاظتی و پیشگیری و نیز پیگیری تجاوزات به عرصه های منابع طبیعی، اقدامات مؤثرتری صورت پذیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همچنین با اشاره تفاهم نامه «مدیریت چندمنظوره جنگل های هیرکانی» که اخیرا بین استاندار گلستان با رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور منعقد شد، گفت: هدف از امضای این تفاهم نامه، حفظ تنوع زیستی در حوزه «چهل چای» شهرستان مینودشت است.

قزلسفلو افزود: هزینه های این طرح توسط سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و تسهیلات محیط زیست دفتر عمران سازمان ملل تأمین و با همکاری این دو اجرا می شود.

وی اضافه کرد: هدف از اجرای این طرح، استقرار یک سیستم تصمیم گیری مشارکتی و دانش مرتبط با آن برای مدیریت مجموعه ای از کاربری های مختلف سرزمین در چشم انداز جنگل های هیرکانی است.

وی ادامه داد: این طرح از سه محور اصلی تشکیل شده که شامل ایجاد یک چارچوب نظارتی و سیاستی پشتیبان، ظرفیت سازی در بین سازمان ها و کارکنان آن ها در زمینه مدیریت چندمنظوره جنگل و نیز اجرای طرح های نمونه مدیریت تلفیقی جنگل، توسط جوامع محلی است که به صورت مکمل عمل می کنند.

استان گلستان دارای ۴۳۰ هزار هکتار جنگل های طبیعی و دست کاشت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز