خبرگزاری کار ایران

جهانگیری تاکید کرد:

دستگاه‌های اجرایی به جزیی‌ترین تخلفات نیز حساس باشند

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۰۸۰

لازم است زمینه های اصلی تخلف در دستگاه های اجرایی شناسایی شود تا با پیشگیری و ممانعت از بروز این گونه تخلفات شاهد افزایش رضایت مردم از عملکرد این دستگاه‌ها باشیم.

معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر این که دستگاه های اجرایی باید نسبت به جزیی‌ترین موارد تخلف نیز حساسیت داشته باشند، گفت: معمولاً نارضایتی‌های مردم نسبت به موارد تخلف و مسائل جزیی بیش از مسائل کلان است، بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید نظارتی کامل و دقیق به تمامی حوزه‌های زیرمجموعه خود داشته باشند.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری عصر امروز(یک‌شنبه) در جلسه «کمیته پیشگیری و مقابله نظام‌مند با مفاسد اقتصادی در قوه مجریه» اظهار کرد: تخلفات مربوط به دستگاه‌های اجرایی، بیشتر در برخی مسائل خاص صورت می گیرد و تخلف و موارد بروز فساد در این زمینه‌ها نسبت به سایر موارد بیشتر است.

معاون اول رییس جمهور افزود: لازم است زمینه های اصلی تخلف در دستگاه های اجرایی شناسایی شود تا با پیشگیری و ممانعت از بروز این گونه تخلفات شاهد افزایش رضایت مردم از عملکرد این دستگاه‌ها باشیم.

در این جلسه که وزیران کشور، نفت، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و فناوری اطلاعات، رییس کل بانک مرکزی و معاون اجرایی رییس‌جمهور نیز حضور داشتند گزارشی در خصوص الگوی پیشنهادی جهت دریافت، ثبت و پی گیری سیستمی برنامه کارگروه های ارتقای سلامت اداری در دستگاه های اجرایی از سوی آقای کاظم پالیزدار، مشاور معاون اول رییس جمهور و دبیر کمیته ارائه شد.

در این گزارش به تشریح اقدامات صورت گرفته در راستای طراحی سامانه رصد و نظارت بر اقدامات دستگاه های اجرایی پرداخته شد و توضیحاتی در خصوص وظایف، اهداف و تکالیف دستگاه های اجرایی در زمینه اقدامات مقابله‌یی و پیشگیرانه در برابر تخلفات اقتصادی و نحوه ارائه آن‌ها از طریق سامانه بیان شد.

اعضای جلسه نیز نظرات و دیدگاه‌های خود را در جهت بهبود فرایند طراحی شده متناسب با فعالیت و ساختار دستگاه‌های اجرایی در راستای سالم‌سازی گلوگاه‌های فساد و افزایش پاسخگویی دولت به نیازهای جامعه ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز