خبرگزاری کار ایران

رئیس جمهور: / ۳ /

استانداران برای تغییر فرمانداران غیرهمسو اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۳۰۳

به استانداران توصیه می کنم اگر موردی وجود دارد که فرماندار یا بخشدار مجری برنامه‌های دولت نیست یا شایسته نیستند برای تغییر آنها اقدام کند.

رئیس جمهور گفت: با هیچ کشیش یا کاهنی دیدار نداشته‌ام و اگر قرار باشد با اوباما ارتباطی صورت گیرد ایشان یا من نامه می‌نویسیم. در قبل نیز ایشان نامه نوشتند و من پاسخ دادم و بعد نیز من نامه نوشتم و آقای اوباما جواب داد. برای این کار راه‌های رسمی و غیر رسمی بسیاری وجود دارد و مقامات مذاکره کننده ما نیز در حال مذاکره هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رئیس جمهور در پاسخ به این سوال که در ده ماه گذشته از فعالیت دولت فقط ۴۵ درصد از فرمانداران عوض شده‌اند و بسیاری از فرمانداران دولت قبل باقی مانده‌اند که کارهایشان با سیاست‌های دولت همخوانی ندارد آیا این عدم تغییر برای جلوگیری از فشار مجلس است یا تاکتیک دولت؟ اظهار داشت: دولت در پی آن است که هر کس مسئولیت اجرایی در استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها را در اختیار می‌گیرد مجری استراتژی‌های دولت بوده و به آن متعهد باشد.

وی با بیان اینکه هر کس به استراتژی دولت عمل می‌کند در واقع به وظیفه قانونی خود عمل کرده است، تصریح کرد: اگر دولت به اعتدال، عقلانیت و خرد جمعی اصرار می‌کند به خاطر پیام و رای مردم در انتخابات گذشته است و در واقع مردم به اینها رای داده اند.

روحانی ادامه داد: دولت فعلی نسبت به دولت‌های گذشته تغییراتش از همه کمتر بوده و مبنایی که دولت با استانداران برای انتخاب مسئولان استانی گذاشته است، شایسته سالاری، میانه روی و عدم افراطی بودن است و این مهم که آنها به مردم خدمت کنند.

وی افزود: برای این دولت اینکه کارگزارانش به جناحی یا گروهی وابسته باشد زیاد اهمیتی ندارد و در زیر سقف دولت هم می‌بینیم که از هر جناح و حزبی در دولت وجود دارد.

رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به برخی از تحلیل‌ها مبنی بر اینکه " دولت ترکیبی " دولت موفقی نیست و دولت باید یکدست باشد، تاکید کرد: من در این ده ماه، به خاطر ترکیب و چینش دولت پشیمان نیستم و به استانداران توصیه می کنم اگر موردی وجود دارد که فرماندار یا بخشدار مجری برنامه‌های دولت نیست یا شایسته نیستند برای تغییر آنها اقدام کند.

رئیس شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوال خبرنگار یک رسانه خارجی مبنی بر اینکه مخالفان شما می گویند به نتیجه رسیدن مذاکرات در ۲۰ تیر موجب اشتغال نمی‌شود آیا این مساله را شما قبول دارید؟ ابراز داشت: اگر می خواهیم برای اشتغال کاری بکنیم و برای جوانان که منتظر شغل هستند و عدد آنها بسیار بالاست و اکثر آنها تحصیل کرده‌اند باید این مذاکرات به نتیجه برسد چون در این صورت تحریم‌ها برداشته می‌شود و وقتی تحریم‌ها برداشته شوند سرمایه‌گذاری صورت می گیرد.

رئیس دولت تدبیر و امید با بیان اینکه بیکاری با دادن وام حل نمی‌شود بلکه اشتغال از طریق رشد اقتصادی صورت می‌پذیرد، یادآور شد: در سال ۹۱ رشد ما منفی بود و به منفی ۷ رسید که این رقم، رقم تکان دهنده‌ای است.

وی افزود: در سال ۹۲ نیز ما سعی کردیم که میزان رشد اقتصادی منفی نشود و امسال نیز تلاش می‌کنیم تا میزان رشد اقتصادی ما مثبت باشد. اگر می‌خواهیم بیکاری حل شود باید اقتصاد و اشتغال رونق یابند و راه آن سرمایه گذاری و تکنولوژی است و دولت باید تلاش کند زمینه‌ها برای این مساله فراهم شود.

روحانی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهم بگویم اگر تحریم حل نشود برای بیکاری کاری صورت نمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: پایان تحریم در حل بیکاری موثر است. آنچه برای رشد اقتصادی و اشتغال حاکم است قانون است و اگر قرار است مالیاتی داده شود و عوارضی گرفته شود چیزی جز قانون اجرا نمی شود و این دل نگرانی‌ها پذیرفتنی نیست.

رئیس جمهور در پاسخ به سوال دیگر این خبرنگار مبنی بر اینکه آیا شما با کشیش آمریکایی در چند وقت اخیر دیداری داشته‌اید و پیامی از آقای اوباما دریافت کرده‌اید بیان کرد: من با هیچ کشیش یا کاهنی دیدار نداشته‌ام و اگر قرار باشد با اوباما ارتباطی صورت گیرد ایشان یا من نامه می‌نویسیم. در قبل نیز ایشان نامه نوشتند و من پاسخ دادم و بعد نیز من نامه نوشتم و آقای اوباما جواب داد. برای این کار راه‌های رسمی و غیر رسمی بسیاری وجود دارد و مقامات مذاکره کننده ما نیز در حال مذاکره هستند.

رئیس شورای عالی اقتصاد در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه از آنجایی که بحثتولید همواره مورد توجه دولت بوده است آیا مساله عدم تفکیک نیازمندان از غیر نیازمندان موجب احتمال تکرار کسری اعتبار در پرداخت هدفمندی یارانه‌ها نمی‌شود و اینکه دولت چقدر از ده هزار میلیارد از بخش درآمدی هدفمندی یارانه‌ها را برای بخش تولید پرداخت کرده است، گفت: یکی از اهداف مهم دولت مساله تولید است. باید بگویم ما هم برای رشد و هم برای اشتغال به تولید نیازمندیم و در بخش درآمدی یارانه ها نیز به آن وابسته هستیم.

وی با بیان اینکه بخشی از درآمد حاصل از هدفمندی یارانه ها به مساله تولید اختصاص می یابد، اظهار داشت: ما در بخش درآمدی هدفمندی یارانه‌ها اولویت‌های مختلفی را در نظر گرفته‌ایم که یکی از آنها بحثسلامت است و بخش بزرگی از درآمد یارانه‌ها به این مساله اختصاص می‌یابد.

روحانی با بیان اینکه در بخش سلامت بسیاری از دغدغه‌های مردم برداشته شده است، خاطرنشان کرد: در طرح جامع سلامت همه مردم بیمه همگانی شده‌اند و مبلغ خوبی به بیمارستان‌های دولتی اختصاص یافته و داروهای مشمول بیمه نیز توسعه یافته‌اند و همه بیماران صعب العلاج مورد پوشش قرار گرفته‌اند که این مسائل بسیار قابل توجه است و بار سنگینی برای دولت ایجاد می‌کند البته ما فکر می‌کنیم توجه به این مساله ضروری است.

وی ادامه داد: بخشی از درآمد یارانه‌ها برای محیط زیست و امنیت غذایی مورد توجه قرار گرفته و در بخش تولید نیز در شورای هماهنگی اقتصادی نیز دو جلسه داشته‌ایم که از اولویت‌هایش سرمایه در گردش است که البته مشکلاتی در بانک‌ها داریم که سعی داریم این مشکلات را حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز