خبرگزاری کار ایران

پاسخ روحانی به پیام تبریک رییس‌جمهور آلمان /

گسترش مناسبات با آلمان اولویت سیاست خارجه ایران است

کد خبر : ۱۰۶۴۸۶

دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان از مناسبات دیرینه و دوستانه‌ای برخوردار هستند و امیدوارم این روابط تاریخی، با همکاری‌های بهتر دو دولت، بیش از پیش در همه عرصه‌ها توسعه و تحکیم یابد.

رییس‌جمهور در پاسخ به پیام تبریک رییس جمهوری فدرال آلمان اظهار امیدواری کرد تا همگام با افزایش روابط علمی و فرهنگی، عرصه‌های دیگر روابط ایران و آلمان بویژه در حوزه‌های صنعتی و تجاری که دچار محدودیت‌های ناخواسته‌ای شده، با تلاش مشترک دو کشور احیا شود.

به گزارش ایلنا، متن پیام حسن روحانی به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای یواخیم گائوک

رییس جمهوری فدرال آلمان

از پیام تبریک جنابعالی کمال تشکر را دارم. دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدرال آلمان از مناسبات دیرینه و دوستانه‌ای برخوردار هستند و امیدوارم این روابط تاریخی، با همکاری‌های بهتر دو دولت، بیش از پیش در همه عرصه‌ها توسعه و تحکیم یابد.

با عنایت به اشاره جنابعالی در پیام‌تان مبنی بر پایبندی جمهوری اسلامی ایران به تعهدات بین‌المللی، اینجانب به عنوان یک حقوقدان، مفتخرم اعلام دارم علیرغم وجود برخی مغایرت‌های حقوقی و قضایی در بین قوانین و معیارهای حاکم بر جوامع غربی و جوامع اسلامی، نهادهای قضایی دو کشور می‌توانند با توجه به وجود برخی از زمینه‌های مشترک، به رایزنی با یکدیگر پرداخته و از این طریق، ضمن ارتقاء درک متقابل، قضاوت صحیحی از اجرای قوانین بر طبق معیارهای ملی و فرهنگی کشورها داشته باشند.

دولت اینجانب با شعار تدبیر و امید و با پشتیبانی حداکثری ملت متمدن و با فرهنگ ایران، تلاش خواهد داشت با استفاده کامل از تمامی ظرفیت‌های موجود، در راستای تعاملات بین‌المللی گام برداشته و ضمن برقراری روابطی حسنه با سایر دولت‌ها و ملت‌ها، در حل مشکلات حاضر، نقش سازنده خود را ایفاء نمایند. در این جهت، گسترش مناسبات با جمهوری فدرال آلمان در بین کشورهای اتحادیه اروپایی از جمله اولویت‌های سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران به شمار می‌رود.

امیدوارم همگام با افزایش روابط علمی و فرهنگی، عرصه‌های دیگر روابط دو کشور به خصوص در حوزه‌های صنعتی و تجاری که دچار محدودیت‌های ناخواسته‌ای شده، با تلاش مشترک، مجدداً احیاء گردد.

از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت جنابعالی و بهروزی و سربلندی دولت و ملت آلمان را مسألت دارم.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز