خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان مطرح کرد:

در حوزه مقابله با گرد و غبار، اولویت محیط زیست تامین حقابه دائمی تالاب های خوزستان می باشد

asdasd
کد خبر : ۶۱۸۲۳۷

مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان در همایش منطقه ای گرد و غبار چالش های و راهکارها در زمینه مقابله با گرد و غبار، اولویت محیط زیست را تامین حقابه دائمی تالاب‌ها دانست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، احمدرضا لاهیجان زاده در همایش منطقه‌ای گرد و غبار چالش ها و راهکارها، درخصوص گرد و غبار، گفت: اولویت محیط زیست  در بحث مقابله با گرد و غبار تامین حقابه تالاب آب خصوصاً تالاب هورالعظیم و تالاب شادگان بوده است  و در این زمینه تلاش های زیادی انجام شده و با همکاری سازمان آب و برق استان تامین آب تالاب هورالعظیم  همچنان  ادامه دارد و تاکنون  بیش از ۷۰ درصد این  تالاب آبگیری شده است و برای تالاب شادگان نیز برنامه‌ها  و راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت مختلفی دیده شده است.

وی افزود: در زمان بارندگی که نیاز آبی کشاورزان به آب کمتر است با هماهنگی سازمان آب و برق، آب بیشتری جهت احیای تالاب هورالعظیم رهاسازی و مدیریت می‌شود و تالاب هورالعظیم از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار است.

 لاهیجان زاده در بخش دیگری از سخنان خود به اختصاص ۱۰۰ میلیون دلار صندوق ملی توسعه  برای مقابله با ریزگردها به استان خبر داد و گفت: برنامه شناسایی کلیه کانون ها و راهکارهای مقابله با آن در دست اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز