خبرگزاری کار ایران

در ۷ ماهه امسال صورت گرفت؛

دستگیری ۴۴ نفر متخلف شکار و صید در شوشتر

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۴۵۱

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شوشتر گفت: در 7 ماهه نخست سال 96 تعداد 145 قطعه لاشه پرنده از گونه های خشکی زی و یا آبزی و کنار آبزی عادی و یا حمایت شده و تعداد 350 قطعه ماهی به همراه تعداد 31 سلاح دارای مجوز حمل و 4 قبضه سلاح فاقد مجوز از متخلفان شکار و تعداد 4 دستگاه الکتروشوکر از متخلفان صید غیرمجاز ماهی کشف و ضبط شده است.

به گزارش ایلنا از خوزستان، علی فتحی نیا با بیان این خبر افزود: عملکرد یگان حفاظت محیط زیست این اداره در سال 1396 تاکنون نسبت به سالهای گذشته بسیار چشمگیر بوده به طوری که طبق آمار محاسبه شده در 7 ماهه سپری شده از سال 1396 تعداد 27 فقره پرونده مربوط به دستگیری و تخلف 44 نفر متخلف شکار و صید به مراجع قضایی معرفی شده اند که از این بین برای تعدادی از آنها رأی محکومیت صادر شده و بسیاری از آنها نیز در حال طی مراحل رسیدگی به پرونده می باشند.

وی اشاره نمود: در طول این مدت تعداد 31 سلاح دارای مجوز حمل و 4 قبضه سلاح فاقد مجوز از متخلفان شکار و تعداد 4 دستگاه الکتروشوکر از متخلفان صید ماهی کشف و ضبط شده است. همچنین 4 پرونده مربوط به تخلف شروع به شکار بوده و از سایر متخلفین نیز در طی این مدت تعداد 145 قطعه لاشه پرنده از گونه های خشکی زی و یا آبزی و کنار آبزی عادی و یا حمایت شده و تعداد 350 قطعه ماهی رودخانه ای کشف و ضبط گردیده است.

وی ضمن تقدیر از نیروهای خود در یگان حفاظت محیط زیست و نیز تمامی حامیان و دوستداران محیط زیست که در هنگام مشاهده تخلف با اطلاع رسانی به موقع خود یار و همیار همیشگی خدمتگزاران خود در عرصه حفاظت محیط زیست هستند، خاطر نشان کرد: حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از آسیب به گونه های حیات وحش و طبیعت یک وظیفه همگانی و ملی بوده و هرکس به نوبه خود باید جهت حراست از این میراث گرانقدر تلاش و کوشش نماید و بی تفاوتی نسبت به تخلفات و عاملان تخریب و آلودگی محیط زیست را می توان مصداق بارز کوتاهی در انجام این وظیفه همگانی به شمار آورد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز