خبرگزاری کار ایران

به میزبانی خوزستان؛

نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ۸ کشور برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۶۱۴۶۸۲

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان در نخستین نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ٨ گفت: خوزستان یک استان استراتژیک است که نیاز به معرفی ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، نخستین نشست مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ٨ با حضور علی غیاثی ندوشن، مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه ٨ به میزبانی استان خوزستان، در تالار اجتماعات هتل نیشکر اهواز برگزار شد.

در این نشست علی غیاثی ندوشن مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: منطقه جنوب کشور یکی از قطب‌های مهم فرهنگی کشور است که دارای ظرفیت‌های بالقوه تاریخی و فرهنگی است.

وی در ادامه افزود: بسترهای خوبی برای طراحی برنامه‌های فرهنگی و هنری در منطقه جنوب وجود دارد که می‌توان از این ظرفیت‌ها برای برگزاری جشنواره‌های مشترک در گستره استانی، منطقه‌ای، ملی یا حتی فراتر در سطح بین المللی و با مشارکت کشورهای حوزه خلیج فارس به صورت مستمر و سالانه بهره برد.

مدیر کل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه‌های پیشنهادی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مجلس طرح قطب‌های فرهنگی و دینی در مناطق مختلف کشور است که با توجه به قابلیت‌های موجود در منطقه جنوب کشور می‌توان محوریت بعضی از برنامه‌ها را در این منطقه قرار داد.

در ادامه این نشست محمد جوروند مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، هدف از برگزاری این نشست را بررسی سیاست‌های کلان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مسائل فرهنگی، هنری و آموزشی عنوان کرد و افزود: اتفاقات خوبی در استان خوزستان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و عمرانی در حال وقوع است.

وی در ادامه افزود: استان خوزستان یک استان استراتژیک است که نیاز به معرفی ندارد و همه این استان را به خوبی می‌شناسند.

جوروند تصریح کرد: با توجه به قرابت‌ها و اشتراکات فرهنگی استان خوزستان با استان‌های همجوار مانند چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام و لرستان امیدوار هستم در شکل تقسیم بندی مناطق بازنگری صورت گیرد.

گفتنی است: منطقه ٨ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مشتمل بر استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، منطقه آزاد اروند، منطقه آزاد قشم و سیستان و بلوچستان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز